نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 14:17

کاهش ۶۰ درصدی روزهای پاک مشهد نسبت به سال گذشته

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش ۶۰ درصدی روزهای پاک مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پذیرا، رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: تعداد روزهای پاک هوای مشهد در سال جاری تنها ۱۳ روز بوده است که این میزان در سال گذشته ۳۲ روز گزارش شده است.

وی افزود: شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هفت روز از دی ماه، بیش از حد مجاز گزارش شده که از این تعداد پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم برای تمامی افراد و یک روز بسیار ناسالم بوده است؛ نکته قابل توجه این است که در مدت مشابه سال گذشته، سه روز بیش از حد مجاز بوده که هر ۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

پذیرا ادامه داد: کاهش بارش‌ها، فعال شدن کانون‌های گردوغباری در استان و همچنین کانون‌های خارج از کشور و انباشت آلاینده‌ها در شهر مشهد، عامل اصلی افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال جاری نسبت به سال گذشته بوده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد اداره داد: علاوه بر این، تولید و انتشار آلاینده توسط منابع متحرک نظیر اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها درکنار آلاینده‌های ثابت سبب شده تا هرسال کیفیت هوا در تعداد زیادی از روزها در شرایط نامطلوب قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624227

مهمترین اخبار ایران و جهان: