نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 10:55

هشدار دادستان به‌کارگیرندگان اتباع غیرمجاز

حمیدرضا کریمی دادستان کرمانشاه امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از اتباع غیرمجاز برای کارفرمایان آن‌ها پیگرد قانونی دارد.

حمیدرضا کریمی دادستان کرمانشاه امروز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت ورود اتباع غیرمجاز به کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله از ابتدای امسال‌ تعداد قابل‌توجهی از اتباع غیرمجاز به‌صورت غیرقانونی وارد استان ما واردشده که بیشتر آن‌ها در حوزه‌های کشاورزی و صنعت به‌کارگیری شده‌اند.

وی ضمن اشاره به چالش بزرگ بیکاری در کرمانشاه افزود: ورود این دسته از اتباع و به‌کارگیری آن‌ها در این استان ممنوع شده است.

دادستان کرمانشاه بابیان اینکه تاکنون 13 مرحله عملیات شناسایی، دستگیری و انتقال اتباع غیرمجاز صورت‌ گرفته است، تصریح کرد: اقدامات ویژه‌ای به‌منظور شناسایی و طرد این اتباع بیگانه غیرمجاز اقداماتی خوبی با همکاری دادستانی، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است که به دنبال اجرای این عملیات‌ها، بخش زیادی از اتباع غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی و دستگیر و از این استان طرد شدند.

وی بابیان این‌که اگر ترک فعلی از سوی نهادی یا دستگاه در رابطه با به‌کارگیری اتباع غیرمجاز صورت گیرد با آن برخورد لازم خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر تعداد اندکی از اتباع غیرمجاز در کرمانشاه حضور دارند

کریمی ضمن هشدار جدی به کارفرمایان و بخش‌های صنعتی، کشاورزی و ... گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل کشاورزی و شروع ساخت‌وسازها باید از هم‌اکنون به فکر بود و برای جلوگیری این اتباع باید اقدامات لازم صورت بگیرد لذا همه کارفرمایان باید از به‌کارگیری هرگونه اتباع غیرمجاز خودداری کنند، در غیر این صورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت‌.

وی ضمن اشاره به اینکه معاون دادستان در حقوق عامه مسوولیت پیگیری و اجرای این موضوع را بر عهده خواهد داشت‌، بیان کرد: بخشی از این اتباع هم یا سرمایه‌گذارانی هستند که در بخش‌های صنعت و تجارت استان حضور دارند و یا اینکه توریست‌هایی هستند که از کشور عراق برای انجام فرآیندهای درمانی خود به کرمانشاه آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس در حال حاضر حدود شش هزار نفر از اتباع و مهاجرین خارجی مجاز شامل دانشجویانی از کشورهای عراق، اقلیم کردستان عراق، پاکستان و سوریه و ... در کرمانشاه مقیم هستند.

پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655427

مهمترین اخبار ایران و جهان: