نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 12:07

نگاهی به اجراهای روز اول تئاتر فجر؛ انتخاب کنید افتتاحیه یا اجرا!

در حالی که اجراهای روز اول جشنواره تئاتر فجر امروز اول بهمن ماه شروع می‌شود، در اولین گام جشنواره یک انتخاب سخت را پیش روی خبرنگاران قرار داده است، پوشش مراسم افتتاحیه یا تماشای نمایش‌هایی که فقط همین امروز روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، زنگ آغاز دوره 42 جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های رادیو تئاتر و تله تئاتر از 27 دی‌ماه زده شده است و قرار است برگزیدگان این بخش در مراسم افتتاحیه که امروز برگزار می‌شود معرفی و تقدیر شوند. این در حالی است که همزمان با مراسم افتتاحیه در اولین روز جشنواره تئاتر فجر چندین اجرا روی صحنه می‌روند که 3 نمایش آن دیگر اجرایی نخواهند داشت.

«ترمز اضطراری»، «ببر» و «در جنگ احساسات ممنوع» سه اثری هستند که اصحاب رسانه تماشای این نمایش‌ها را از دست خواهند داد و ضرر اصلی متوجه نمایش و تیم تولید آن خواهد بود.

برای دیدن جدول کامل اجراهای بخش صحنه‌ای «اینجا   » را کلیک کنید.

روز اول و ۱۰ اجرا​

در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره، تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار سنگلج، تالار هنر و مجموعه تئاتر محراب میزبانی آثار را بر عهده دارند.

در روز اول 4 اجرا در بخش مسابقه تئاتر ایران به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش مسابقه تئاتر ایران تالار وحدت در ساعت ۱۹ میزبان نمایش «ایل خون» به کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب از فسا با مدت زمان ۷۵ دقیقه است. این نمایش تحت تاثیر افتتاحیه خواهد بود.

«ترمز اضطراری» دیگر نمایش این بخش با کارگردانی بهار فاضلی‌راد از مشهد در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

سالن سمندریان مجموعه ایرانشهر نیز میزبان نمایش دیگری از بخش مسابقه تئاتر ایران است، نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضل‌الله عمرانی از تهران است در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ روی صحنه می‌رود.

نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهان‌پا از مشهد هم در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود. این نمایش هم در بخش میهمان و هم در بخش هویت ملی جشنواره حاضر است.

بخش دانشجویی جشنواره هم به‌عنوان تازه وارد جشنواره فجر در روز اول 6 اجرا خواهد داشت.

سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «غلط» به کارگردانی سعید زمانی از پردیس دانشگاه هنر است.

«ببر» به کارگردانی راشد کریمی از کردستان از دانشگاه هنر و معماری نیز در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی جشنواره، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

تئاتر مولوی که مرکز تئاتر دانشگاهی است نیز میزبان اجراهای این بخش است.

«اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی‌کیا از دانشگاه هنر تهران دیگر نمایش این بخش است که با مدت زمان ۶۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

سالن کوچک تئاتر مولوی هم در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ پذیرای نمایش «در جنگ احساسات ممنوع» به کارگردانی نوشین قاسمی می‌شود که در ۲ نوبت ۱۵:۳۰ و ۱۷، از دانشگاه سوره در اولین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

«مکر مکرم» علی خورشیدی از دانشگاه سوره نیز دیگر نمایش مسابقه تئاتر دانشجویی اولین روز جشنواره است که در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

تالار سنگلج نیز در اولین روز جشنواره تئاتر فجر پذیرای نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج‌محمدی است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ و با مدت زمان ۱۰۵ دقیقه، از دانشگاه سوره به صحنه می‌رود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644427

مهمترین اخبار ایران و جهان: