نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 15:58

ترکش‌های انفجار در ژاپن؛ افزایش تدابیر امنیتی برای نشست «گروه هفت»

انفجار در محل سخنرانی روز گذشته نخست‌وزیر ژاپن، مقام‌های این کشور را بر آن داشته که تدابیر امنیتی را برای برگزاری نشست گروه هفت تشدید کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ژاپن خود را برای برگزاری نشست وزرای خارجه گروه هفت آماده می‌کند، انفجار روز شنبه (دیروز) در محل سخنرانی نخست‌وزیر این کشور نگرانی‌ مقام‌های توکیو را درپی داشته است.

ترکش‌های پرتاب بمب دودزا توسط یک جوان ژاپنی به سمت نخست‌وزیر این کشور در شهر «واکایاما» ادامه دارد و یک مقام ارشد مسئول تامین امنیت نشست وزرای خارجه گروه هفت در این باره صحبت کرده است.

«هیدتو اوسانای» رئیس شرکت امنیتی ژاپنی اعلام کرد که این کشور تدابیر امنیتی مضاعفی را برای نشست آتی گروه هفت به میزبانی شهر هیروشیما اتخاذ خواهد کرد.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «پس از ترور شینزو آبه نخست‌وزیر سابق، اقداماتی برای افزایش امنیت رهبران در نشست هیروشیما اتخاذ شده است اما پس از حادثه روز شنبه، تعداد محافظان و افسران پلیس مسئول امنیت رهبران و مهمانان احتمالا افزایش خواهد یافت».

هیدتو اوسانای با اشاره به انفجار روز گذشته در محل سخنرانی فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن تصریح کرد: «الگوریتم‌هایی برای عمل در چنین مواردی قبلا وجود داشته است اما احتمالا پس از این حادثه در این باره بازنگری‌ می‌شود.  همچنین در ارتباط با این حادثه، احتمالا ترتیبات امنیتی برای رهبران گروه هفت تجدید نظر و تکمیل خواهد شد».

قرار است دولت ژاپن در هیروشیما از ۱۹ تا ۲۱ ماه می (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) میزبانی نشست سالیانه گروه هفت (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) را برعهده داشته باشد.

روز گذشته نخست‌وزیر ژاپن قصد داشت در شهر واکایاما در غرب این کشور قرار بود در حمایت از نامزد حزب حاکم لیبرال دموکرات مجلس عوام که در رقابت‌های انتخابات میان‌دوره‌ای مشارکت کرده است، سخنرانی کند.

نیروهای امنیتی، جوان ۲۴ ساله ژاپنی را که در زمان حضور نخست وزیر ژاپن در مکان سخنرانی یک بمب دودزا به سمت وی پرتاب کرد بازداشت کردند.

انفجار در محل سخنرانی نخست‌وزیر ژاپن در شرایطی انجام شد که هشتم جولای ۲۰۲۲ شینزو آبه نخست وزیر پیشین این کشور حین سخنرانی در شهرستان «نارا» هدف گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153571

مهمترین اخبار ایران و جهان: