نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 21:17

یک میلیون تن کالا از شهرستان نمین در 12 ماه اخیر جابجا شد

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین از جابجایی بیش از ۱ میلیون تن کالا در ۱۲ ماهه گذشته از شهرستان نمین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی آزاد در بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالای این شهرستان با بیان اینکه ۲۴ شرکت در این حوزه در حال خدمات‌رسانی به مردم است اظهار کرد: در این مدت ۴۴ هزار و۷۶۶ برگ بارنامه در شهرستان نمین صادرشده و بیش از یک میلیون تن کالا نیز از این شهرستان جابجا شده است.

وی افزود:  در ۱۲ ماه گذشته، ۹ هزار و۹۰۰ نفر مسافر نیز از این شهرستان جابجا شده و ۲ شرکت مسافربری در شهرستان نمین در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین تشریح کرد: در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها، لکه‌گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از۴هزار و۳۰۰ تن آسفالت سرد و گرم انجام و همچنین با استفاده از صد تن آسفالت رگلاژی، پل زیرگذر ورودی جدید شهر نمین .

وی تصریح کرد: بیش از هزار کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نمین در مدت یادشده تسطیح و رگلاژ شده و راهداران ۲۸ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده‌اند.

آزاد تشریح کرد: ۴۸۲ مورد گشت راهداری، نصب ۱ مورد پل در دهانه حفاظ، اصلاح و بازسازی۱۷۶ شاخه گارد ریل ، ۷۸۰ مورد ایمن‌سازی تیرهای روشنایی با دپو خاک‌ریز، رنگ‌آمیزی ۲۶۲  مترمربع از سرعت کاه‌ها، جمع‌آوری و بازسازی ۵۵۸ عدد از تابلوهای فرسوده، شستشوی ۳۹هزار عدد تابلو، پاک‌سازی ۲۰۵ کیلومتر زباله و حمل ۳هزار و ۴۵۰ کامیون مصالح از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان نمین در ۱۲ ماهه گذشته بوده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی، خط قرمز راهداری دانست و افزود: با ۵۲۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه تاکنون  ۱۰۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شناسایی و متوقف‌شده، ۳۶ مورد درختکاری غیرمجاز جمع‌آوری و همچنین با اخذ۲۲ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

این مقام مسئول گفت: ۲۳۶  کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین در ۱۲ ماهه گذشته توسط راهداران خط‌کشی شده است.

 گفتنی است، راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد که از این مقدار ۴۵کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستایی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126027

مهمترین اخبار ایران و جهان: