نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:16

اشتغال‌زایی 1800 نفری با راه‌اندازی مجتمع دامپروری 5 هزار رأسی در چهارمحال و بختیاری

سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در قالب مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شیری ۵ هزار راسی دام سنگین در چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با پیگیری‌های انجام‌شده در استان، رایزنی‌ها برای سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در قالب یک مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شیری ۵ هزار راسی دام سنگین با موفقیت انجام شده و این صندوق مراحل ابتدایی کار از جمله اخذ مجوزات را آغاز کرده است.

تولید شیر باکیفیت بالا (پایه نوزاد)، کاهش بهای تمام‌شده شیر پایه نوزاد، رفع نیاز وارداتی شیر خشک پایه نوزاد جهت تولید شیر باکیفیت بالا برای کلیه کارخانجات تولیدکننده شیر خشک نوزاد از مزایای این پروژه است.

این مجتمع با میانگین تولید ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن در روز زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

میزان کل سرمایه‌گذاری این طرح ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و تاکنون زمین احداثی مشخص شده و مجوزات قانونی نیز در حال اخذ است.

اخذ مجوز احداث یک واحد دامپروری در حوزه مرکزی کشور نزدیک به کارخانه شیر خشک نوزاد پگاه، اخذ مجوز زمین از اراضی ملی و دسترسی به آب مورد نیاز جهت تاسیس دامپروری از نیازمندی‌های این پروژه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124871

مهمترین اخبار ایران و جهان: