نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 17:06

کاظمی قمی: مشکلات امروز افغانستان میراث اشغالگری آمریکاست

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان گفت: مشکلات امروز افغانستان مانند تروریسم، بحران اقتصادی، مواد مخدر و … میراث بیست سال اشغالگری آمریکا است و اجلاس دوحه باید تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، با سفیر قزاقستان در تهران دیدار و درباره افغانستان گفت و گو کرد.

وی در خصوص این دیدار نوشت: «در دیدار با سفیر قزاقستان در ایران درباره کارکرد مثبت نشست‌های منطقه‌ای و انتظار نقش حمایتی UN از این نشست‌ها اشاره شد. تاکید کردم که منطقه در قبال افغانستان مسئول است و راه حل بحران افغانستان باید در منطقه دنبال شود.»

کاظمی قمی افزود: مشکلات امروز افغانستان مانند تروریسم، بحران اقتصادی، مواد مخدر و … میراث بیست سال اشغالگری آمریکا است. اجلاس دوحه می‌بایست تلاشی در مسیر پایان بخشی به مشکلات مردم افغانستان باشد.

چند روز پیش، زلمی‌ خلیل‌زاد، نماینده سابق آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرد که قرار است نشستی در مورد افغانستان، به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل‌ سازمان ملل‌، در پایتخت قطر برگزار شود.

خلیل‌زاد،  در رشته‌‌توییتی‌ نوشت که این نشست در تاریخ ۱ می با حضور «نمایندگان ویژه کشورهای جهان برای افغانستان» برگزار خواهد شد.

همزمان با اعلام این خبر، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که نشستی که قراری است به میزبانی دبیرکل این سازمان در دوحه برگزار شود، ارتباطی با به رسمیت شناختن طالبان ندارد. 

این در حالی است که پیش از این آمنه محمد گفته بود که نشست دوحه می‌تواند قدم های را برای به رسمیت شناختن طالبان به همراه داشته باشد.

پایان پیام/ ر

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176327

مهمترین اخبار ایران و جهان: