نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 00:43

راهبرد سیاست خارجی نتانیاهو علیه ایران شکست خورده

وزیر جنگ تندرو پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با حمله به سیاست‌ خارجی نتانیاهو، توافق ایران و عربستان سعودی را «شکست سیاست خارجی» این رژیم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آویگدور لیبرمن»، وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با حمله مجدد به بنیامین نتانیاهو اذعان کرد از سرگیری مناسبات میان تهران و ریاض به معنای شکست سیاست خارجی این رژیم است.

لیبرمن در گفت‌وگوی تلویزیونی با کانال ۱۲ عبری با حمله به سیاست داخلی و خارجی نتانیاهو گفت نتانیاهو باید از قدرت کنار رود.

وی افزود «دیگر کار تمام شده است، او دیگر تسلطی بر امور ندارد و آثار بد آن را در حس می‌کنیم؛ به عنوان یک مثال شاخص، از سرگیری روابط میان تهران و ریاض گواهی بر شکست سیاست خارجی ما در برابر تهران است.»

آویگدور لیبرمن در این گفتگوی تلویزیونی با خطاب کردن «یائیر لاپید»، نخست وزیر سابق و «بنی گانتس»، وزیر امنیت پیشین این رژیم مجدداً خواستار توقف برنامه جنجالی اصلاحات قضائی مدنظر نتانیاهو شد.

وی با حمله مجدد به سیاست کابنیه نتانیاهو اعلام کرد «نتانیاهو یک بازی دروغین به راه انداخت و من هرگز در این بازی وارد نمی‌شوم و به وظایفش درست عمل نمی‌کند و صلاحیت این پست را ندارد.»

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ با اشاره برقراری مجدد مناسبات میان تهران و ریاض اذعان کرد «توافق دو جانبه میان ایران و عربستان یک شکست سنگین به اسم نتانیاهو است و بایستی با اذعان به این شکست، کناره گیری کند.

در ادامه این گفتگوی تلویزیونی، لیبرمن به موضوع برکناری وزیر جنگ اشاره کرد و با طعنه به نتانیاهو افزود «وی وزیر امنیت را برکنار کرد و واقعاً فهم درستی از اولویت‌های کاری خود ندارد همانگونه که پیشتر از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، ایران و غزه شنیده بودیم.»

گفتنی است طی روزهای گذشته آویگدور لیبرمن در انتقاد از بنیامین نتانیاهو گفته بود «نتانیاهو در برابر سید حسن نصرالله و یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه بسان موش است و قدرت بازدارنگی این رژیم را با خطر نابودی مواجهه ساخته است.»

اعلام توافق برای ازسرگیری روابط ایران و عربستان با حمایت کشورهای منطقه و ابراز نگرانی سران رژیم صهیونیستی همراه بود. در پی این تحول منطقه‌ای، رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد اختلافات گسترده داخلی و اعتراضات مردمی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114971

مهمترین اخبار ایران و جهان: