نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 17:03

اعزام ۱۷ هزار مازندرانی به اردوهای راهیان نور

ساری- رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا گفت: بیش از ۱۷ هزار نفر در قالب کاروان های، دانش آموزی، دانشجویی و بسیج محلات به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عسگر مجیدی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه اعزام کاروان‌های دانش آموزی از چهارم بهمن ماه صورت گرفته است، افزود: در دو بازه کاروان‌های دانش آموزی اعزام شدند و هزار و ۷۰۰ دانش آموز دختر اعزام شدند.

وی مجموع دانش آموزان اعزام دختر و پسر به مناطق عملیاتی را سه هزار و ۲۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: همچنین سه هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز به مناطق راهیان نور اعزام شدند.

وی با عنوان اینکه اعزام کاروان‌های بسیج محلات از ۱۵ اسفند شروع شد، گفت: ۱۰ هزار و۸۰ نفر از بسیج محلات و مساجد به اردوههای راهیان نور اعزام شدند.

سرهنگ مجیدی از راهیان نور به عنوان رزمایش بزرگ فرهنگی یاد کرد و گفت: امسال ۹۴۰ نفر در قالب خانوادگی و با خودروهای شخصی روانه اردوهای راهیان نور شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا یادآور شد: زائران راهیان نور از مناطق عملیاتی مختلفی بازدید کردند و دانش آموزا علاوه بر مناطق عملیاتی از سد کرخه به عنوان راهیان پیشرفت بازدید کردند.

وی با اشاره به فضاسازی مناسب در اردوگاه‌های راهیان نور از هفت تپه به عنوان قدمگاه رزمندگان و شهدای مازندران در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اردوگاه شهید شیرسوار در منطقه هفت تپه در دست ساخت وتکمیل است.

سرهنگ مجیدی با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید مازندرانی در منطقه هفت تپه، احیای این یادمان را ضروری دانست و گفت: یکی از عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس والفجر ۸ بود و بسیاری از تمرین‌های رزمندگان در منطقه هفت تپه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر از مازندرانی‌ها به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: ۱۲۰ نفر از خادمان به زائران در مناطق عملیاتی خدمات رسانی کردند و این زائران با ۲۳۰ اتوبوس اعزام شدند که همراه هر کاروان یک روحانی و یک راوی حضور داشتند.

سرهنگ مجیدی از تهیه ۱۸ مستند تلویزیونی راهیان نور خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114471

مهمترین اخبار ایران و جهان: