نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 16:06

خرم‌آباد بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی را داشته است

خرم‌آباد- فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال گذشته خرم‌آباد بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۴۳ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان شناسایی شده که بیشترین تغییر کاربری‌های شناسایی شده با تعداد ۵۵۸ مورد مربوط به شهرستان خرم آباد بوده است.

وی عنوان کرد: به دنبال این شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۰ مورد تبصره یک و دو ماده ۱۰ اجرا شد که نسبت به مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: ضروری است افراد پیش از هر گونه ساخت و ساز استعلام‌های لازم را در خصوص چگونگی ارائه مجوز و قابلیت انجام کار بگیرند، چراکه در صورت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اقدام‌های قانونی به عمل خواهد آمد.

سرهنگ مویدی، گفت: در سال ۱۴۰۱ گشت‌های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها فعال بوده، حدود ۱۳۳ هزار و ۹۶۵ کیلومتر اراضی با هدف حفظ اراضی زراعی و باغی، مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی گفت: بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت‌های امور اراضی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141327

مهمترین اخبار ایران و جهان: