نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 17:50

گفتمان مسئله محوری نتیجه گرا را در سال جاری تقویت خواهیم کرد

اراک-استاندار مرکزی گفت: در سال جدید با تقویت گفتمان مسئله محوری نتیجه گرا و با شناخت و اولویت‌بندی مسائل به سمت حل مشکلات مهم شهرستان‌ها گام برمی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فراهان، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با بررسی کارنامه کاری خود در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی دقیق برای سال جاری اقدامات رو به جلو برای تحقق شعار سال انجام بدهند.

استاندار مرکزی در ادامه افزود: در سال جدید گفتمان مسئله محوری نتیجه گرا را تقویت خواهیم کرد تا با شناخت و اولویت‌بندی مسائل به سمت حل مسائل مهم شهرستان‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال گذشته رتبه نخست کسب و کار، تنوع تولیدات، زیر ساخت‌ها از جمله گاز رسانی به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داد، گفت: همچنین استان مرکزی سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

مخلص الائمه افزود: این استان سال گذشته در زمینه آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از طرح‌های روستایی، ایجاد مراکز فنی و حرفه‌ای جوار کارگاه، ترانزیت برق و عملکرد اداره کل غذا و دارو رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تأمین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در سال گذشته در زمینه ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب رتبه دوم و در مبارزه با قاچاق کالا رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد

وی بیان کرد: همچنین این استان در زمینه صدور اسناد تک برگی اراضی ملی رتبه سوم و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.

مخلص الائمه با بیان اینکه استان مرکزی در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم، لوبیا که شهرستان خمین از جمله پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود، افزود: در زمینه افزایش سرانه آموزشی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه جهاد آبرسانی از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم است، گفت: در این طرح آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در دستور کار دولت قرار دارد و در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: تأمین آب شرب و رفع مشکل آبی این روستاها با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، بسیج و شرکت آبفا کشور انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۵۵ روستای استان مرکزی با تنش آبی مواجه بودند که تعداد این روستاها به نصف کاهش یافته و امید است مشکل آبی بقیه روستاها نیز در آینده نزدیک برطرف شود.

مخلص الائمه ادامه داد: مشکل آبی شهر زرندیه با همکاری ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برطرف شد و رفع مشکل تنش آبی شهر ساوه نیز در آینده در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکل آبی شهرستان ساوه انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان در دستور کار استان قرار دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۲۵ درصد افزایش یافت، گفت: این در صورتی است که میانگین افزایش خرید تضمینی این محصول در سطح کشور ۵۰ درصد بوده است.

وی افزود: ذخایر کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و روغن ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

مخلص الائمه تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب فرمودند فاصله بین بایدها و نبایدها وجدان‌های آرمان خواه را آزار می‌دهد و باید تلاش شود این فاصله‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تعدادی از این طرح‌ها از جمله جاده اراک - فرمهین، فرمهین- خنجین و طرح بیمارستان ولیعصر (عج) در استان مرکزی قرار دارد، گفت: امسال تلاش می‌شود با ایجاد کارگاه‌های عمرانی تعداد این طرح‌ها در استان کاهش یابد.

استاندار مرکزی افزود: حجم اعتبارات عمرانی این استان معادل چندین سال گذشته بود و با جذب این منابع مالی برخی از طرح‌های نیمه تمام استان به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین در تاریخ استان مرکزی عملیات اجرایی برخی از طرح‌های عمرانی از جمله ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به صورت شبانه روزی شده و از برخی از شهرداری‌های استان از جمله شهرداری اراک و ساوه خواسته شده با اجرای شبانه روزی طرح‌های عمرانی زمینه استفاده هر چه زودتر مردم از این طرح‌ها فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111171

مهمترین اخبار ایران و جهان: