نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 11:23

طرح شهید عجمیان با هدف کاهش تلفات جاده ای در گلستان در حال اجرا است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با هدف کاهش تلفات جاده ای در روزهای پایان تعطیلات نوروزی طرح شهید عجمیان با مشارکت سپاه نینوا گلستان در جاده های گلستان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عادل مصدقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح جدید شهید عجمیان اظهار کرد: با هدف کاهش تلفات جاده ای در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی با مشارکت سپاه نینوا گلستان طرح شهید عجمیان در جاده های گلستان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح از ۱۰ فروردین ماه تا ۱۴ فروردین ماه امسال در حال اجرا بوده و نیروهای بسیج و سپاه با لباس فرم ویژه، تجهیزاتی مانند چراغ راهنما، چراغ گردان و خودرو در کنار عوامل دیگر مانند راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و غیره اقدامات بازدارنده برای رانندگانی که قوانین جاده ای را رعایت نمی کنند انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: براساس سامانه هوشمند تردد شمار استان گلستان، از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین ماه امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار خودرو در استان گلستان تردد کرده و ثبت شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۱۰ درصد ورودی خودروها به استان گلستان افزایش داشته و ۵۵ درصد پلاک های تردد شده در جاده ها غیربومی بوده که نشان دهنده افزایش تردد مسافرین نوروزی به استان گلستان است.

وی ادامه داد: ۲۲ درصد از مسافران نوروزی استان گلستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده و ماندگار شدند و محورهای علی اباد به گرگان پرترددترین محور استان گلستان بوده است. محور غرب و شرق از ورودی جنگل گلستان به گالیکش نیز پرتردد بوده و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ هزار تردد خودرو در این محور به ثبت رسیده است.

مصدقی گفت: با اجرای طرح نوروزی در جاده های گلستان، تعداد کشته های جاده گلستان امسال ۲۰ نفر بوده که نسبت به امار ۲۴ نفر سال گذشته شاهد کاهش ۱۶ درصدی تلفات جاده ای بودیم. امار تصادفات جرحی و خسارتی نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته و ۹۵ درصد تصادفات مربوط به پلاک های بومی استان است. ۷۰ درصد عامل تصادفات عابرین پیاده و موتورسیکلت بوده و بیشترین علل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیرمجاز است.

وی بیان کرد: با توجه به سامانه بارشی در استان گلستان و لغزنده بودن محورهای مواصلاتی، از رانندگان عزیز تقاضا می شود ضمن رعایت قوانین رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده تا سفر ایمن و سالم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122627

مهمترین اخبار ایران و جهان: