نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 08:30

گفت‌و‌گوی فارس با ملی‌پوش سابق والیبال بانوان| می‌خواستم با تمام وجودم برای کشورم عالی باشم/ حجاب ما در مسابقات توجه همه را جلب می‌کرد

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در گفت‌و‌گوی نوروزی فارس از سال‌های حضور در تیم ملی گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیگ برتر والیبال بانوان در فصل گذشته با حضور ذوب‌آهن به عنوان تنها نماینده اصفهان برگزار شد که سبزپوشان در پایان به عنوان سومی دست پیدا کردند.

فرزانه مرادیان بازیکن اصفهانی تیم والیبال ذوب‌آهن در فصل گذشته بود که همراه با این تیم مدال برنز را به دست آورد، از همین رو گفت‌و‌گویی را با وی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

هدف اولم حضور در تیم ملی والیبال بود

فارس: از چه زمانی و با چه رشته‌ای ورزش را شروع کردید؟

مرادیان: از سن ۹ سالگی در مسابقات مدارس استارت والیبال را زدم.

فارس: چرا والیبال را برای فعالیت انتخاب کردید؟

مرادیان: بخاطر اینکه هم خواهرم هم برادرم والیبال بلد بودند، باعث شد من هم به والیبال علاقه‌مند شوم و در این مسیر قرار بگیرم.

فارس: با چه هدفی فعالیت در والیبال را آغاز کردید؟

مرادیان: زمانی که والیبال را شروع کردم هدف اولم فقط حضور در تیم ملی بود و بعد می‌خواسم لیبروی یک تیم ملی شوم که خداروشکر با تلاش زیاد به این هدف نیز رسیدم.

فارس: چه مسیری را برای حضور در تیم ملی طی کردید؟

مرادیان: سال ۸۷ به تیم ملی دعوت شدم و چند سال پیاپی یار آخر خط می‌خوردم چون بازی‌ها با یک لیبرو بود و  من هرسال قوی‌تر در اردوها شرکت می‌کردم و جا نزدم و هرسال تلاش کردم و خواستنم برای انتخاب در تیم ملی رو بیشتر می‌کردم تا سالی که قانون دو‌ لیبرو تأیید شد و من اعزام شدم به عنوان لیبرو دوم و سال بعدش لیبرو یک تیم ملی شدم.

پوشش متفاوت ما توجه همه را جلب می‌کرد

فارس: اولین حضورتان در تیم ملی چطور بود، چه حس و حالی داشتید؟ 

مرادیان: حسش قابل گفتن نیست و واقعا می‌خواسم با تمام وجودم برا تیم کشورم عالی باشم، البته چند سالی می‌شود که از تیم ملی خدافظی کرده‌ام.

فارس: وضعیت امکانات و تجهیزات از ابتدا چگونه بود؟

مرادیان: هم ذوب‌آهن و هم تیم ملی در حد توانشان از همان ابتدا شرایط خوبی اعم از وسایل و البسه و هتل و رفت و آمد برای بازیکنان تامین می‌کردند و هرسال شرایط بهتر می‌شد.

فارس: در مورد حضور با حجاب اسلامی در مسابقات مختلف برون‌مرزی صحبت کنید.

مرادیان: کشورهای دیگر از حضور بانوان ایرانی خوشحال می‌شدند چون در تورنمنت‌ها حضور داشتیم و پوشش متفاوت ما نسبت به سایر کشور‌ها باعث جلب توجه آن‌ها می‌شد و چون بازی کردن با حجاب اسلامی شرایط بسیار سختی داشت (گرمای سالن و سایر شرایط باعث سختی در بازی ما می‌شد به خصوص در کشورهایی که آب و هوای شرجی داشتند) بقیه تماشاچیان واقعا مهربانی خاصی نسبت به ما نشان می‌دهند. 

فارس: کیفیت لیگ چطور بود؟ تفاوتی بین توجه یا امکانات و تجهیزات بین آقایان و بانوان وجود دارد؟ 

مرادیان: کیفیت لیگ همانند سال‌های گذشته بود، قطعا نقاط ضعف و قوت زیادی دارد که کارشناسان مربوط به آن می‌پردازند اما به نظر من تفاوت فاحشی بین ورزش والیبال بانوان و آقایان در قراردادها، ساعات تمرین و امکانات و تجهیزات مثل لباس‌ها و وسیله رفت و آمد به استان‌های دیگر وجود دارد.

آرزوی سلامتی و رزق زیاد برای هموطنانم کردم

فارس: از عملکرد خودتان در سال گذشته راضی بودید؟

مرادیان: از عملکرد خودم با توجه به بازخوردهای سرمربی تیم مدیر فنی و آنالیزور تیم راضی بودم اما انتظار بازی بهتری از خود و هم تیمی‌هایم داشتم چون ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است و شایسته قهرمانی بود.

فارس: چه توصیه‌ای به جوانان و بانوان ایرانی دارید؟

مرادیان: به عنوان یک ورزشکار تیم ملی می‌گویم هر رشته ورزشی را دنبال می‌کنید، اگر در آن استعداد دارید ۱۰۰ درصد توان خود را برای آن بگذارید تا پیشرفت کنید و ورزش را رها نکنید.

فارس: از چه رسم و رسوم عید نوروز بیشتر خوشتان می‌آید؟

مرادیان: سفره هفت‌سین، دعای هنگام سال تحویل و از همه مهم‌تر جمع شدن خانواده دور سفره هفت‌سین و فرصت برای دید و بازدید‌هایی که یک‌سال فرصت آن را نداریم و در عید دست می‌دهد.

فارس: دعایتان در هنگام سال تحویل چه بود؟

مرادیان: سلامتی و رزق زیاد برای هم وطنانم در سال جدید آرزو دارم.

فارس: اولین جایی که در عید نوروز رفتید کجا بود؟

مرادیان: خانه پدر‌ و مادرم چون خیلی زحمت زیادی برام کشیدند و از آن‌ها خیلی تشکر می‌کنم.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122271

مهمترین اخبار ایران و جهان: