نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 15:56

حتی یک مورد شب‌خوابی در مازندران طی نوروز نداشتیم/ وجود بیش از ۹۵هزار ویلا در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۹۵‌هزار و ۵۰۰ ویلا در مازندران داریم که از سراسر کشور در طول سال تردد دارند، اضافه کرد: این تعداد ویلاها در ایام نوروز به‌طور مضاعف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ به‌طوری‌که بعضا در هر ویلایی ممکن است تا ۱۰ خانوار هم حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه وبیناری هماهنگی خدمات سفر با حضور منصوری معاون رئیس جمهور با تبریک ۱۲ فروردین به‌عنوان روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم با معنویتی که امسال طلیعه سال نو با ماه مبارک رمضان مقارن شده همه خطراتی که متوجه جمهوری اسلامی به برکت ماه مبارک خنثی شود. 

وی با بیان اینکه استان مازندران از دیرباز مقصد گردشگری بوده است، افزود: مازندران استانی است نه تنها در مقاطع خاص به‌عنوان مبدا گردشگری قرار می‌گیرد بلکه در همه ایام پذیرای گردشگران است. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۹۵‌هزار و ۵۰۰ ویلا در مازندران داریم که از سراسر کشور در طول سال تردد دارند، اضافه کرد: این تعداد ویلاها در ایام نوروز به‌طور مضاعف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ به‌طوری‌که بعضا در هر ویلایی ممکن است تا ۱۰ خانوار هم حضور پیدا می‌کنند. 

حسینی‌پور ادامه داد: در ایام عید نوروز در برخی از شهرهای حتی تا ۵برابر ثابت جمعیت شهرها جمعیت مسافر داریم. 

وی با اعلام اینکه مازندران با امکانات استانی خدمات ملی ارائه می‌دهد، اظهار کرد: نمونه با این پیک مسافران تامین آب مسافران در ایام نوروز به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم در استان است که در سال گذشته اقدامات ویژه‌ای را در شهرستان‌هایی که با مشکل آب مواجه بودیم، انجام دادیم تا دست‌کم مردم در ایام پیک جمعیت دچار مشکل آب نشوند. 

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد جمعیت کشور با فاصله سه ساعت به استان مازندران می‌رسند، تصریح کرد: این خود از دلایل توجه مسافران به استان محسوب می‌شود،‌ مازندران به‌عنوان تنفس‌گاه پایتخت کشور است. 

استاندار مازندران یادآور شد: استان مازندران  با بسیاری از مسافرانی مواجه است که شاید ازمنظر اقتصادی توان سفر ندارند؛ به‌عنوان مثال تردد خودروها پراید با جمعیت ۵ نفره زیاد داریم که  با پتو، پیک‌نیک به سمت مازندران راه می‌افتند؛ به‌واسطه نگاه رئیس‌جمهور از سال گذشته شروع کردیم که اجازه ندادیم حتی یک نفر هم در خیابان‌ها شب‌خوابی داشته باشند. 

حسینی‌پور ادامه داد: اگر مقایسه‌ای نسبت به گذشته در ایام نوروز داشته باشیم مشاهده می‌کردیم سراسر شهرهای مازندران از چادرهایی پر بود که مردم بدون کمترین امکانات در خیابان‌ها سرگردان‌ بودند به برکت دولت سیزدهم عزت‌مندانه خانواده‌ها را در اماکن خاص، مدارس، سازمان‌ها اسکان دادیم؛ به‌طوری‌که بیش از ۵۵هزار خانواده را در ایام نوروزی اسکان دادیم که اقدام بی‌نظیری بود.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار باتوجه به پیک مسافران یکی از مسائلی است که باید دنبال کنیم، تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون نفر مسافران وارد استان شد که برای تنظیم بازار از ۶ ماه قبل در این زمینه ورود پیدا کردیم و در این ایام با تزریق مرغ منجمد و گرم حتی در عمق روستاها توانستیم بازار را کنترل کنیم. 

استاندار مازندران اضافه کرد: طی این ایام مرغ با قیمت ۴۳هزار تومان و گوشت منجمد با قیمت ۱۴۵ تا ۱۵۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار دادیم که بازتاب گسترده‌ای داشت و به اذعان خود مردم در هیچ دوره‌ای چنین کاری انجام نشد.  

حسینی‌پور با اعلام اینکه یکی از مباحث مورد مهم وجود ۴ جاده اصلی کوهستانی است، اظهار کرد: تنها جاده چالوس با حجم بالای خودروها و همچنین لغزش و ریزش کوه که جان ۴نفر از هموطنان را گرفت به سرعت اقدام جهادی صورت گرفت نگذاشتیم بیش از ۲۴ ساعت جاده بسته باشد حتی در این مدت جاده را بازگشایی کردیم تا فضای ترافیک منطقه را بتوانیم آرام کنیم. 

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم ما در بحث ترافیک این بود در گذشته‌ها مردم ۱۲ ساعت در همین ایام نوروز در جاده‌های هراز و چالوس پشت ترافیک بودند که این ۱۲ ساعت را به ۵ ساعت کاهش دادیم؛ به این معنا که در امسال ترافیکی نداشتیم که بیشتر از ۵ ساعت مسافران در جاده‌ها معطل شوند. 

حسینی‌پور به آزادسازی سواحل استان اشاره کرد و گفت: این اقدام مهم با همت رئیس‌جمهور با این هدف که مردم بتوانند از سواحل بهره‌مند شوند، صورت گرفت، درست است اقدام مهمی صورت گرفته اما کارهای مهمی داریم. 

استاندار مازندران اضافه کرد: به‌واسطه وضعیت ساحلی استان یکی از مسائل استان مهم بحث فرهنگی است که باتوجه به وجود ۱۶ شهرستان ساحلی اقدامات خوب فرهنگی صورت گرفت.

 حسینی‌پور بیان کرد: در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی در بحث جلوگیری از روزه‌خواری انجام شد. 

وی گفت: امسال با شعار استان سبز از یک ماه قبل تمام مسیرهای استان را از زباله پاک‌سازی کردیم؛ به این معنا که در جاده‌ها، تفرجگاه‌ها، جنگل‌ها، جاده‌های روستایی برای اولین بار رخ داد و بازتاب خوبی داشت و نشان‌دهنده توجه دولت به محیط زیست بوده است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121327

مهمترین اخبار ایران و جهان: