نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 16:00

۳ شکارچی متخلف در استان بوشهر دستگیر شدند

بوشهر- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سه نفر متخلف شکار و صید در حوزه شهرستان دشتی استان بوشهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی حین گشت زنی با همکاری یگان حفاظت اداره کل سه نفر متخلف را که در حوزه شهرستان دشتی اقدام به شکار و صید غیر قانونی می‌کردند، شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: از متخلفان یک قبضه سلاح pcp و تعداد ۲۱ قطعه پرنده تیهو و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش است و شکار در این فصل به حیات وحش آسیب زیادی می‌زند، یادآور شد: داشتن مجوز حمل سلاح شکاری به تنهایی برای شکار حیات وحش کافی نیست و شکار و صید هرکدام از گونه‌های جانوری در فصول مجاز نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی توضیح داد: برابر با آخرین شیوه‌نامه اجرایی ساماندهی سلاح‌های پی. سی. پی در سال ۱۴۰۱، استفاده مجاز برای این گونه سلاح‌ها با قدرت پایین‌تر از ۴۰ ژول است.

۳ شکارچی متخلف در استان بوشهر دستگیر شدند

وی یادآور شد: ضوابط اخذ مجوز، حمل و نگهداری و نقل و انتقال اسلحه پی. سی. پی همانند سلاح شکاری در مراجع سه گانه صدور مجوز شامل ساحفاجا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراجا (برای کارکنان فراجا) انجام می‌شود و متقاضیان باید برای اخذ مجوز به این مراجع سه‌گانه مراجعه کنند.

مرادزاده گفت: هم‌استانی‌ها و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گزارش خود را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167271

مهمترین اخبار ایران و جهان: