نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:28

حوزه های علمیه برای رفع مشکلات کشور راهکارهای عملیاتی ارائه دهند

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه های علمیه باید برای رفع مشکلات کشور نظام اسلامی راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در درس تفسیر قرآن کریم با اشاره به سوره مبارک مطففین اظهار داشت: آیات ۱۴ و ۱۵ این سوره آیات قابل تأمل و حاوی نکات فراوانی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام باقر علیه السلام در این خصوص فرمودند که هیچ بنده‌ای نیست مگر آنکه قلبش سفید است، با انجام هر گناه، در آن سفیدی نقطه سیاهی پدید می‌آید و اگر توبه کند، آن سیاهی محو می‌شود و اگر اصرار بر گناه کند، سیاهی توسعه یافته و تمام سفیدی قلب را فرامی‌گیرد و دیگر انسان به خیر و سعادت برنمی‌گردد.

وی افزود: این نکته درس خیلی بزرگ برای انسان‌ها است و اثر عمل گناه و فساد بر قلب از اثر چاقو بر گوشت بیشتر است و این افراد از شهود خداوند و نعمت‌های او محروم هستند.

دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت تبیین، تولید محتوا و تبلیغات در حوزه اندیشه و مکتب قرآن توسط حوزه‌های علمیه بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز حوزه‌های علمیه دارای رشد و بالندگی و در ابعاد مختلف کارآمد و توانمند هستند و البته تخصصی محور شدن آنها باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه باید برای رفع مشکلات کشور نظام اسلامی راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127171

مهمترین اخبار ایران و جهان: