نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 20:03

قطع انشعاب مشترکان پرمصرف آب در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان اردبیل گفت: مشترکانی که در ماه‌های پیش رو بالاتر از حد مجاز مصرف آب داشته باشند، با قطع انشعاب روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمت‌سلطانی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت خشکسالی در اردبیل اظهار کرد: در مرحله اول برای مشترکان پرمصرف اخطار صادر شده و در صورت تداوم مصرف غیرمتعارف قطعاً انشعاب آنها در فصول گرم سال قطع خواهد شد.

وی اولویت تأمین آب شرب را یادآور شد و تصریح کرد: به دنبال تأمین آب شرب شهروندان دیگر در این شرایط خشکسالی امکان تأمین آب کشاورزان وجود نخواهد داشت و ما در بسیاری از منابع آب استان با کمبود ذخایر آبی روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل به کاهش ۲۵ درصدی ذخیره آب در پشت سد یامچی اشاره کرد و گفت: این سد که تأمین‌کننده آب بیش از نیمی از جمعیت استان در محدوده اردبیل است، با کاهش شدید روبه‌رو شده و در کنار آن افزایش مصرف مشترکان را نیز شاهد هستیم.

نعمت‌سلطانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف آب در شهر اردبیل هفت درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۳۱ هزار متر مکعب رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت خشکسالی از هموطنان انتظار می‌رود تا الگوی مصرف را رعایت کرده و با مدیریت مصرف از بروز مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه به ویژه قطع انشعابات و یا جیره‌بندی آب جلوگیری کنند.

نعمت‌سلطانی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در فصل بهار و تابستان آب مورد نیاز مورد را تأمین کنیم و به هیچ وجه برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در شهر اردبیل و سایر شهرها نداریم.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل بیان کرد: برای رسیدن به این وضعیت مطلوب پایداری آب، از هموطنان انتظار می‌رود در مصرف آب دقت و صرفه‌جویی لازم را داشته باشند تا با جلوگیری از هدررفت منابع آب بتوان پنج ماه باقیمانده از فصل آبی جاری را با کمترین تنش سپری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162227

مهمترین اخبار ایران و جهان: