نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 01:07

حمله شدید یائیر لاپید به نتانیاهو پس از جلسه با وی

یائیر لاپید، رهبر مخالفان بنیامین نتانیاهو، پس از جلسه‌ای که با وی داشت، نتانیاهو و کابینه وی را شدیدا مورد حمله و انتقاد قرار داد.

فارس پلاس؛ رصد عبری - یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در صفحه توییتر خود شدیدا به نتانیاهو و دولت وی حمله و اعلام کرد کابینه فعلی صلاحیت لازم برای اداره رژیم صهیونیستی را ندارد.

لاپید در رشته توییتی نوشت:

«من با نگرانی به جلسه توجیهی نتانیاهو رفتم و با نگران بیشتر از آن خارج شدم!»

«من به نتانیاهو گفتم که دولت اسرائیل به یک وزیر جنگ ثابت نیاز دارد، نه وزیری با وضعیت مبهم؛ او باید اعلام کند که برکناری گالانت را برای همیشه کنار می‌گذارد، بپذیرد که نمی‌توان به کابینه‌اش اعتماد کرد و یک مجمع امنیتی کوچک و مؤثر برای رسیدگی به وضعیت ایجاد کند.»

 

«آنچه دشمنان ما در همه جبهه در مقابل خود می بینند، دولتی نالایق است.»

«کابینه ای که هیچکس به آن اعتماد ندارد. یک وزیر جنگ با وضعیت نامعلوم که به دلیل گفتن حقیقت برکنار شد. وزیر امنیت ملی که فایل‌های ضبط شده رئیس پلیس را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. وزیر دارایی که اعلام می‌کند می‌خواهد روستاها را از بین ببرد.»

 

«تهدید اصلی اسرائیل ایران بوده و هست، اما با تهدید ایران نمی‌توان به این شکل مقابله کرد.»

 

«ما در حال از دست دادن حمایت آمریکا و پشتیبانی بین‌المللی هستیم، ما در حال از دست دادن قدرت بازدارندگی هستیم. اسرائیل به مکانی بدون مدیریت تبدیل شده است.»

«مشکل از رهبری است. این دولت افراطی صلاحیت مدیریت اسرائیل را در چنین مواقع پر استرسی ندارد.»

تحلیلگران و ناظران سیاسی، در سایه تداوم اعتراضات داخلی و تشدید تنش صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، انتظار دارند که خطر بزرگتری موجودیت این رژیم جعلی را تهدید کند و روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با اشاره به این موضوع، از جزئیات افتادن تل آویو در دام یک جنگ در جبهه‌های مختلف خبر داده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139871

مهمترین اخبار ایران و جهان: