نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 04:44

بازسازی منازل زلزله‌زدگان سایه خوش به کجا رسید؟

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان می‌گوید: ساخت واحد‌های مسکونی زلزله زدگان غرب هرمزگان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیرماه ۱۴۰۱ دو زلزله بالای ۶ ریشتر منطقه سایه خوش شهرستان بندرلنگه را به همراه ۲۲ روستای پیرامونی‌ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد که ۷ نفر نیز جان خود را در این زلزله از دست دادند.

حالا با گذشت ۷ ماه از آن زلزله مهیب، نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان می‌گوید: اکنون ساخت هزار و ۱۹۶ واحد مسکونی در این مناطق آغاز شده و ۵۰۰ واحد نیز در مرحله دیوار چینی است.

واحدهایی که حدود ۵۰ متر اندازه دارند.

شهریار نوری زاده افزود: ۶۵ واحد مسکونی نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده غرب هرمزگان، دی و بهمن پارسال بعلت اختصاص نیافتن اعتبار متوقف شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: اعتبار ساخت خانه‌ها اسفند پارسال به استان اختصاص یافت که با همکاری بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

نوری زاده افزود: برای ساخت واحد‌های مسکونی ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ وام کم بهره با سود چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: تلاش می‌شود با برنامه ریزی همه واحد‌های مسکونی سه تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

برخی اهالی سایه خوش از کندی کار پیمانکاران بنیاد مسکن گلایه دارند و برخی نیز طولانی‌شدن تخصیص تسهیلات از سوی دولت را عامل کند پیشرفت ساخت خانه‌هایشان عنوان می‌کنند.

البته استقرار فوری صدها کانکس کولردار در منطقه به آسایش زلزله زدگان در روزهای سخت و گرم بحران کمک فراوانی کرد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139271

مهمترین اخبار ایران و جهان: