نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 09:30

طرح ساماندهی و توانمندسازی محله آقاجان ادامه دارد

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی توسط استاندار کرمانشاه، گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی محله آقاجان ادامه دارد.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح ساماندهی محله آقاجان، اظهار کرد: محله آقاجان که به عنوان یکی از محلات حاشیه‌نشین کرمانشاه شناخته می‌شود در حاشیه پیشرفت قرار گرفته و بر این اساس طرح ساماندهی این محله با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید وزیر کشور از محله آقاجان در سال گذشته، افزود: در این بازدید مشکلات و مسائل محله توسط مردم و مدیران گروه‌های جهادی و فعالان اجتماعی حاضر در این محله مطرح شد که فرمانداری کرمانشاه مسئول پیگیری رفع این مشکلات از طریق دستگاه‌های خدماتی، اجرایی، حمایتی و… در قالب طرح ساماندهی آقاجان شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان کرمانشاه به دستور استاندار، خاطرنشان کرد: استاندار کرمانشاه در ۲ جلسه شبانه در مسجد محله آقاجان وضعیت منطقه و روند پیشرفت طرح ساماندهی را بررسی و در این هفته طرح ساماندهی محله آقاجان با رویکرد بازآفرینی شهری و با تغییر کاربری برخی پلاک‌های این منطقه آغاز شد.

آمویی بیان کرد: در این مرحله خانه‌های مخروبه و متروکه با اقدام جهادی شهرداری منطقه هشت و همکاری چند دستگاه در حال تخریب است تا با ایجاد آسایش و آرامش برای ساکنان محله مکانی برای فضای سبز و فضاهای فرهنگی و خدماتی ایجاد شود.

وی با اشاره به انجام مقدمات اختصاص سالنی برای نمایش فیلم در محله آقاجان، گفت: در طرح ساماندهی محله آقاجان زیرساخت‌های محله مثل شبکه فاضلاب و روشنایی محله در حال بهسازی است و روکش آسفالت نیز پس از تخریب خانه‌های مخروبه و متروکه انجام خواهد شد.

آمویی با بیان اینکه یکی از بخش‌های طرح ساماندهی محله آقاجان احیای شغل خراطی است، تصریح کرد: ساکنان محله آقاجان در گذشته به شغل خراطی اشتغال داشتند که این حرفه احیا خواهد شد و ناگفته نماند که با پیگیری فرمانداری کرمانشاه و همکاری سایر دستگاه‌ها کیفیت زندگی مردم در محله آقاجان افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191227

مهمترین اخبار ایران و جهان: