نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 22:52

دوره آموزشی «یک ساعت با محیط بان» در بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از برگزاری دوره آموزشی یک ساعت با محیط بان در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ دانش آموز مقطع متوسطه در این کلاس شرکت کردند.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یک دوره آموزشی تحت قالب «یک ساعت با محیط بان» برای ۴۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در بندرترکمن برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: گسترش اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کامل حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد.

وی گفت: در فرآیندآمورشی یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آن‌ها برای انسان و نقش آن‌ها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه‌های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده بازگو شد.

بیانی ادامه داد: همچنین سعی شده در کنار توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی، حس مسئولیت دانش آموزان نسبت به محیط زیست و عشق به طبیعت برانگیخته شود و با پوشش گیاهی و جانوری و همچنین آثار زیان بار استفاده از پلاستیک آشنا شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172971

مهمترین اخبار ایران و جهان: