نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:42

امکان احداث راه‌های روستایی الیگودرز در یک زمان خاص وجود ندارد

الیگودرز- معاون عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: به دلیل کمبود اعتبارات، امکان احداث راه‌های روستایی الیگودرز در یک پروسه زمانی خاص وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز جمعه در جلسه شهرداری‌ها و شورای شهر الیگودرز با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، اظهار داشت: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان تمام اعتبارات که در تمامی سرفصل‌ها به استان تخصیص داده شده بود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که بعد از این سفر تاکنون تنها در حوزه عمرانی حدود ۴ هزار میلیارد تومان پول وارد استان شده که به پروژه‌های اولویت‌دار تزریق شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در حال ساخت خرم‌آباد، کوهدشت و دورود، فعالیت مجدد راه‌آهن، چهارخطه‌های استان و… نمونه‌ای از این پروژه‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان وضعیت راه‌های روستایی الیگودرز و برخی دیگر از مناطق استان را نامناسب عنوان کرد و گفت: اگر از سال‌های گذشته با یک برنامه زمان‌بندی مناسب سالی چند کیلومتر از این راه‌ها احداث می‌شد اکنون مشکل زیادی در این حوزه وجود نداشت.

دالوند، ادامه داد: به دلیل کم بودن اعتبارات راه‌های روستایی، امکان احداث این مسیرها در یک پروسه زمانی خاص وجود ندارد.

وی بیان کرد: به شهرداران تکلیف شده که هرکدام باید طرح اشتغال‌زایی با درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنند تا خیلی از مشکلات مالی آنها حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در رابطه با موضوع نهضت ملی مسکن نیز ۱۸ هکتار به محدوده شهری افزوده شده بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و باید هرچه سریع‌تر اقدام شود.

دالوند با اشاره به طرح گردشگری سد حوضیان، گفت: موافقت ما در صورتی است که شهرداری برای این موضوع طرح و منبع مالی و یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190227

مهمترین اخبار ایران و جهان: