نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 11:11

زنگ هشدار موج جدید کرونا در گناباد/ مردم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان گناباد نارنجی و شهرستان بجستان، زرد است از مردم خواست تا بیش از گذشته شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از گناباد، رضا احمدی اظهار کرد: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان گناباد نارنجی و شهرستان بجستان، زرد است لذا از مردم می خواهیم تا بیش از گذشته شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: شیب ملایم و صعودی موارد ابتلا به کرونا و تغییر رنگ کرونایی گناباد از زرد به نارنجی نشان می‌دهد که در صورت تداوم بی توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد موج جدید این بیماری خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش تردد و مسافرت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: افزایش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی در کنار بی توجهی جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک یکی از دلایل رشد آمار موارد ابتلا به این بیماری است.

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با تاکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ، از افراد دارای علائم سرماخوردگی خواست تا ضمن استفاده از ماسک از حضور در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند.

احمدی از واکسن به عنوان مهترین عامل بازدارنده در برابر بیماریهای واگیردار از جمله کرونا یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه خوشبختانه امروز در سبد واکسیناسیون کرونا تنوع خوبی از واکسن‌های ایرانی وجود دارد، افرادی که حداقل ۶ ماه از واکسن آنان گذشته است نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند تا سطح ایمنی بدنشان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از اول تا ۱۹ فروردین ماه امسال ۳۵ بیمار کووید قطعی و مشکوک (۲۰ بیمار مشکوک و ۱۵ بیمار کووید مثبت) در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شده‌اند، گفت: در همین مدت ۱۲۸ تست PCR انجام شد که از این تعداد ۴۰ مورد مثبت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین امسال تا کنون متاسفانه یک بیمار با تست مثبت کووید فوت شده است، گفت: در همین مدت بیش از ۵ هزار مراجعه کننده توسط پزشکان بخش اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی معاینه شدند که حدود یک سوم از آنها دارای علائم تنفسی بودند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137371

مهمترین اخبار ایران و جهان: