نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 13:02

برنامه سحرگاهی که ۹۰ دکور متفاوت دارد!/ ایده‌هایی برای شب‌های قدر

تهیه‌کننده برنامه «صبح روز بعد» که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می‌شود، از ویژگی‌های این برنامه سحرگاهی سخن گفت.

سیداحمد موسویان تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی شبکه دو با نام «صبح روز بعد» درباره این برنامه که از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن رفته است به خبرنگار مهر بیان کرد: مدیر شبکه دو از ما خواست برای ایام رمضان و بازه سحرگاهی کار متفاوت و خلاقانه‌ای داشته باشیم به ما اعتماد کردند و ما هم سعی کردیم نوعی خط‌شکنی کنیم.

وی اضافه کرد: کارگروهی از حرفه‌ای‌ها به همین منظور تشکیل شد و سعی کردیم سی شب سی روایت از قهرمانان ملی مذهبی ایران روایت کنیم، خود فرزاد جمشیدی هم در اتاق فکر برنامه حضور داشت. فرمی داشتیم که هم محتوا را پوشش دهیم و هم این ساختار جذابیت بصری داشته باشد بازخوردها هم خدا را شکر تا الان خیلی خوب بوده است. محسن برمهانی معاون سیما به پشت صحنه آمد و به دوستان و گروه لطف داشتند.

برنامه سحرگاهی که ۹۰ دکور متفاوت دارد!/ ایده‌هایی برای شب‌های قدر

موسویان با اشاره به بخشی از برنامه که به آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد گفت: هر ساله در ایام ماه مبارک برنامه‌ها به اتفاقات مرتبط با خیریه‌ها و آزاد کردن زندانی‌ها می‌پردازد. ما غیر از قصه قهرمانان یک خط قصه دیگری هم داشتیم که آسیب‌های اجتماعی بود. سراغ گرمخانه‌ها رفتیم و افراد کم برخورداری که شهرداری آن‌ها را در گرمخانه‌ها اسکان داده بود و هر شب با آن‌ها گفتگو می‌کردیم. هر شب با دو سوژه مختلف که به دلیل آسیب‌های اجتماعی و روحی از خانه و اجتماع دور شده‌اند گفتگو داریم.

وی اضافه کرد: در بخش دیگر این برنامه شعرخوانی صابر خراسانی را داریم که بیست دقیقه به اذان صبح داستانی مرتبط باحال و هوای مشهد و حرم امام رضا (ع) را تعریف می‌کند. همچنین مناجات‌خوانی و بخش معرفی شهدا را داریم.

برنامه سحرگاهی که ۹۰ دکور متفاوت دارد!/ ایده‌هایی برای شب‌های قدر

این تهیه‌کننده در ادامه درباره تغییر فضای برنامه در شب‌های قدر یادآور شد: در شب‌های قدر آیتم‌ها بر اساس حال و هوای شب‌های قدر تغییر می‌کند. همین آیتم‌ها را داریم اما فضای آن‌ها با رویکرد شب‌های قدر همراه می‌شود. یکی از بخش‌ها سخن بزرگان سخنان مرحوم فاطمی‌نیا، مرحوم علی صفایی حائری است و اینها هم مطابق با این شب‌ها پخش می‌شود.

وی با اشاره به یکی از اتفاقات این برنامه بیان کرد: هر شب دکور ما عوض می‌شود و مطابق با سوژه و شخصیت‌ها سه دکور متفاوت داریم به نوعی که تا آخر ماه مبارک ۹۰ دکور خواهیم داشت. این کار سخت است اما محتوا می‌طلبد که این تغییر را داشته باشیم. هادی نعمت‌اللهی کارگردان هنری برنامه است و با همراهی او این تغییرات را داریم. خواستیم فضا صرفاً خطی و گفتگومحور نباشد و اتفاق مورد نظرمان شکل بگیرد.

موسویان در پایان بیان کرد: محتوای برنامه در این شب‌ها براساس شب‌های قدر تغییر می‌کند. مخاطب سحر معمولاً مخاطب ثابتی است و ساختار ثابتی داشته است با اتاق فکری که داشتیم آن را به سمت قصه بردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137527

مهمترین اخبار ایران و جهان: