نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 19:53

انجام پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای اربعین در خوزستان

اهواز- مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بر ضرورت تسهیل تردد زائران حسینی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای اربعین در خوزستان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین پناهی‌فر پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی خوزستان ضمن تشریح روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی راهسازی در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زائران بیان کرد: تعداد پروژه‌های فعال راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ۹ پروژه است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های مذکور شامل جاده کوت سیدنعیم، پل سوسنگرد، پل سابله، بهسازی مسیر سوسنگرد به پل سابله، تعریض و بهسازی کمربندی بستان در محدوده پل تا پل، احداث جاده جدید بستان چذابه، جاده بازگشت مسیر چذابه، جاده بین پارکینگ‌های چذابه و جاده پشت موکب‌های چپ و راست است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تکمیل پروژه‌های فعال در محور اهواز چذابه نیازمند چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار (به‌جز مابه‌التفاوت قیر) است.

وی بیان کرد: در محور اهواز - خرمشهر نیز یک پروژه فعال در حال انجام است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مبلغ قرارداد این پروژه ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

پناهی‌فر از دریافت ماده ۲۳ ملی برای محور عبدالخان - بستان و برون‌سپاری این پروژه پس از ابلاغ اعتبار خبر داد و افزود: ترمیم آسفالت و اصلاح نقاط حادثه این محور تا پیش از اربعین توسط اداره کل راهداری انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: در مجموع برای تکمیل پروژه‌های راهسازی و پل سازی ۲ محور منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه به حداقل ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود برای تسهیل در رفت و آمد زائران این پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره برداری برسند، تصریح کرد: یکی از عوامل کندی برخی پروژه‌ها تأمین نشدن منابع مالی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158271

مهمترین اخبار ایران و جهان: