نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 14:43

نقش شاعران در ارتقای فرهنگ و اخلاق ستودنی است

ساوه-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: شاعران در ارتقای فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی کتاب (پنجره دن) به نویسندگی مریم یواشه گفت: شعرا با بهره گیری از قرآن کریم و سخنان معصومین (ع) عالی‌ترین و لطیف‌ترین معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را در قالب‌های گوناگون شعری به جامعه بشری ارزانی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شاعران در ارتقا فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته‌اند و دارند. شاعران با سرودن شعر در موضوعات مختلف به مردم رشد فکری و تربیتی و معنوی بخشیده‌اند. اشعار شعرا امید، نشاط، طراوت، تحرک و عشق به جامعه می بخشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: کتاب یکی از ابزارها و شاخص‌های فرهنگی و پیشرفت هر جامعه محسوب می‌شود. کتاب پیشرفت‌های جوامع را در دوره‌های مختلف بیان می‌کند و برای از بین بردن جهل و شبهه بهترین راهکار توسعه و ترویج کتابخوانی است.

وی ادامه داد: انسان تا زمانی که زنده است باید مثل یک شاگرد خوب بهترین کتاب‌ها را مطالعه کند و بهترین آداب را بیاموزد همچنین نسل امروز باید به خوبی مفاهیم و آئین و سنت‌ها را برای نسل آینده هدف گذاری و انتقال دهند.

محمودی فر اضافه کرد: شاعر در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند مردمان آن جامعه را می‌شناسد و به زبان شعر به بهترین وجه وصف و توصیف می‌کند و شاعربه آداب و رسوم و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و هنری که در آن زندگی می‌کند، پرداخته و در اختیار همگان قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: با توجه به معلولیت ایشان اشعار وی دارای ویژگی‌هایی چون: امید به زندگی – زبان شکرگذاری و و قدردانی از خداوند و مادر خویش – حماسی، عاطفی ومملو از سخاوت، شجاعت و محبت می‌باشد.

محمودی فر در پایان ابراز داشت: این کتاب با پیگیری این اداره و حمایت خیرین به چاپ رسیده است.
شعرخوانی توسط مؤلف و تعدادی از شاعران، اجرای موسیقی، تجلیل از مؤلف و مادر ایشان و همچنین حامیان چاپ کتاب از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188227

مهمترین اخبار ایران و جهان: