نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 22:20

استاندار چهارمحال و بختیاری: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها شتاب بگیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: اگر کارگزاران و پیمانکاران متولی، توان کافی برای اجرای این طرح را نداشته باشند می‌توان از ظرفیت قرارگاه امام حسن(ع) و جهاد مسکن‌سازی بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز نشستی با هدف پیگیری طرح‌های راه‌سازی و نهضت ملی مسکن با حضور استاندار، مدیران‌کل و فرمانداران شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار شد در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت این طرح‌ها ارائه شد.

حضور میدانی فرمانداران و مدیران‌کل در محل اجرای طرح‌های عمرانی

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست بر ضرورت تسریع اجرای این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مدیران‌کل مربوطه با حضور میدانی، موانع پیش روی این طرح‌ها را برطرف و بر پیشبرد بهتر آن‌ها نظارت کنند.

وی افزود: با اهتمام دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار و جدیت به کار گرفته شده در استان، بسیاری از طرح‌های راه‌سازی استان فعال شده و روند اجرای آن سرعت بیشتری گرفته است.

حیدری اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های راه‌سازی که طی سال‌های گذشته در استان راکد مانده بود در دولت سیزدهم از سر گرفته شده و برخی از این طرح‌ها در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این وجود برای اجرای برخی طرح‌ها با مشکلات اجتماعی روبرو هستیم که باید فرمانداران با برگزاری نشست مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و مردم محلی رفع این مشکلات را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، ماده ۵۶ و تهاتر نفت به طرح‌های راه‌سازی استان اختصاص یافته است، گفت: با توجه به محدودیت فصل کار در استان باید طرح‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند و با جذب به موقع اعتبارات، تحول بزرگی ایجاد شود.

حیدری همچنین بر ضرورت تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تأکید و عنوان کرد: اگر کارگزاران و پیمانکاران متولی توان کافی برای اجرای این طرح را نداشته باشند می‌توان از ظرفیت قرارگاه امام حسن(ع) و جهاد مسکن‌سازی بهره گرفت.

با برگزاری تورهای بازدید مردم در جریان اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن قرار گیرند

وی افزود: همچنین می‌توان با برگزاری تور و حضور مردم در محل احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن، ثبت‌نام‌کنندگان را برای تامین آورده و مشارکت بیشتر در طرح ترغیب کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی دیگر نظیر فرهنگسراها، مصلی‌‌ها، ساختمان بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و کتابخانه‌ها که متولی اجرای آن راه و شهرسازی است و از اعتبارات سفر اعتبار مناسبی برای آن اختصاص یافته است، سرعت بیشتری به کار گرفته شود.

حیدری گفت: در مقاطع زمانی مختلف از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها بازدید و بر نحوه اجرای طرح‌های عمرانی نظارت میدانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی ۱۹۳ روستا اعتبار دیده شده است، افزود: باید برای اجرای این طرح برش شهرستانی تهیه و مطابق برنامه زمان‌بندی پیگیری شود.

لزوم برگزاری مستمر جلسات با حضور فرمانداران به منظور بررسی پیشرفت طرح‌های عمرانی

محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: یکی از اقداماتی که در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم انجام می‌شود برگزاری همین جلسات مشترک با حضور مدیران‌کل و فرمانداران است که مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری مستمر این جلسات کمک شایانی به مطرح شدن مشکلات اجرای طرح‌‌های عمرانی شهرستان‌ها و یافتن راه‌حل‌های اجرایی می‌کند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186971

مهمترین اخبار ایران و جهان: