نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 00:30

پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه

خرم‌آباد- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر دریکوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود از دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده است، اظهار داشت: این طرح به منظور سنجش سلامت دانش آموزان به لحاظ وضعیت سلامت جسمانی و روانی نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول دبستان انجام می‌شود.

وی افزود: والدینی که نوآموز اول ابتدایی و پیش دبستانی دارند می‌توانند برای انجام ثبت نام طرح سنجش سلامت دانش آموزان از طریق سامانه my.medu .ir اقدام و بعد از تکمیل مشخصات نوآموز، در تاریخ مشخص شده به پایگاه مربوطه مراجعه کنند تا نوآموز مورد ارزیابی سنجش قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، بیان داشت: از دی ماه تا امروز ۱۱ هزار و ۴۳۱ نوبت گیری صورت گرفته و تاکنون هشت هزار و ۸۷۸ نوآموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

دریکوند بر انجام سنجش تا پایان اردیبهشت ماه تاکید کرد و گفت: ۲۷ پایگاه فعال در سطح استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای مطلوب طرح مشغول به فعالیت هستند.

وی از والدین خواست با توجه به خلوت بودن مراکز، هرچه زودتر نسبت به سامانه مراجعه کنند و نسبت به سنجش نوآموز خود اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، اظهار داشت: شناسایی به موقع مشکلات کودک و تعیین شرایط تحصیلی او، از ضرورت و اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که شناسایی مشکلات کودک می‌تواند در تحصیل بهتر او کمک کننده باشد در واقع عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان، سلامت کودک را به مخاطره انداخته، همچنین عدم سنجش سلامت دانش آموزان منجر به ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری شده که یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره به شمار می‌رود.

دریکوند، گفت: در سنجش سلامت دانش آموزان مراقبت و بهداشت پوست و مو، دهان و دندان، قد و وزن و بینایی و شنوایی سنجی و واکسیناسیون و در نهایت آزمون آمادگی تحصیلی دانش آموزان انجام می‌گیرد که بعد از بررسی در صورت مشاهده موارد مشکوک به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154271

مهمترین اخبار ایران و جهان: