نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 13:24

مشارکت مردم و خیرین در اقدامات سلامت محور نهادینه شود

اراک- نماینده ولی فقیه در مرکزی گفت: مشارکت مردم و خیرین در اقدامات سلامت محور نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اظهار داشت: این بیمارستان در زمینه مبارزه با کرونا و سرطان خوش درخشیده است و این مجموعه درمانی نگین درخشانی در منطقه غرب کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در بحث کرونا و ابتدای همه گیری آن استان مرکزی وضعیت خوبی نداشت اما با همت بیمارستان خوانساری و تلاش پرسنل محترم آن وضعیت و شرایط پایداری در استان رقم خورد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی مناسب و زبده برای راه اندازی فاز سوم بیمارستان واجب است و بهتر است پیشگیری بر درمان تقدم یابد و البته باید مطالعات گسترده‌ای جهت شناسایی عوامل سرطان در استان صورت گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: بورسیه اساتید شایسته و برجسته که در درمان سرطان سرآمد هستند می‌تواند کمک بزرگی به درمان سرطان در استان مرکزی کند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سازی و شهرسازی اقدام بسیار خوبی است اما هیچکدام نمی‌توانند جایگزین ساخت بیمارستان شود، گفت: درمان یک بیمار سرطانی و بازگشت او به کانون گرم خانواده بسیار با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: باید برای جذب خیرین حوزه سلامت و ترغیب مردم به مشارکت در کارهای خیرخواهانه برنامه ریزی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1155371

مهمترین اخبار ایران و جهان: