نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:24

بودجه ۱۴۰۲ ضد تورم است/تحقق شعار سال نیاز به همایش و سمینار ندارد

بیرجند-نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با تأکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۲ در راستای عملیاتی شدن شعار سال و ضد تورم است، گفت: تحقق شعار سال نیاز به همایش و سیمنار و تشکیل کمیته ندارد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال به مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: مخاطب مقام معظم رهبری برای تحقق این شعار قوای سه گانه است و مردم این مطالبه را باید از هر سه قوه داشته باشند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: مجلس انقلابی نسبت به دغدغه‌های اقتصادی رهبر معظم اشراف خاصی دارد و تاکنون نیز اقدامات برجسته‌ای در این زمینه انجام داده که نمونه آن تصویب قانون تسهیل در صدور مجوز کسب و کارها در سال ۱۴۰۰، یعنی سال مانع زدایی بود.

اقدام بودجه‌ای مجلس در مهار تورم

اسحاقی در زمینه اقدام مجلس برای مهار تورم ادامه داد: تلاش مجلس در مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را می‌توان در تصویب لایجه بودجه ۱۴۰۲ دید.

وی گفت: در تنظیم بودجه ۱۴۰۲ هر کجا کارشناسان احساس کردند که تصویب موضوعی ممکن است منجر به افزایش تورم شود، مجلس آن را اصلاح و یا حذف کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه بیان کرد: به عبارت دیگر در لایجه بودجه ۱۴۰۲ هیچ گونه بستر قانونی افزایش تورم برای دولت تعریف نشده است که موارد متعددی را می‌توان در این زمینه برای مردم عزیز بیان کرد.

اسحاقی ادامه داد: به عنوان مثال در بودجه ۱۴۰۲ افزایش قیمت حامل‌های سوخت و از جمله بنزین برای دولت منع شده است و اگر دولت نسبت به افزایش قیمت بنزین مبادرت بورزد خلاف قانون بودجه اقدام کرده است.

وی افزود: این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به صورت مستمر و فراگیر در قیمت سایر کالاها تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: اگر نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصمیم گیری شود در واقع نسبت به افزایش تورم اقدام شده است.

رشد تولید باید با افزایش فرصت‌های شغلی همراه شود

اسحاقی در مورد بخش دوم شعار سال یعنی رشد تولید نیز اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که رشد تولید به معنای افزایش تولیدات یک کارخانه است در حالی که رشد تولید تأثیر گذار در اقتصاد با افزایش فرصت‌های شغلی محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در عرصه اقتصاد افزایش فرصت‌های شغلی را مدنظر داشته باشیم، ادامه داد: از جنبه دیگر در موضوع تولید در کنار کمیت، افزایش کیفیت کالاهای تولیدی داخل نیز بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه گفت: اگر در کنار کمیت به کیفیت تولیدات داخلی توجه نداشته باشیم بی شک مردم مجدد به سمت خرید کالاهای خارجی خواهند رفت.

اسحاقی یادآور شد: نکته مهم این است که تحقق شعار سال نیاز به برگزاری هیچ گونه سمینار، همایش، تشکیل کمیته و … دیگری ندارد و وقت را نباید برای مسائل حاشیه‌ای گذاشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128771

مهمترین اخبار ایران و جهان: