نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:12

«جاده حیاتِ» باخموت هنوز به دست روسیه نیفتاده است

سخنگوی یگان‌های شرقی نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده که ارتش روسیه هنوز موفق به تسلط بر جاده خروجی شهر راهبردی باخموت نشده‌ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سِرهی چرِواتی، سخنگوی یگان‌های شرقی ارتش اوکراین مدعی است که نیروهای روسیه هنوز موفق نشده‌اند، کنترل جاده خروجی از شهر راهبردی باخموت که به «جاده حیات» معروف است را به دست بگیرند.

وزارت دفاع انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که دو پل اصلی باخموت تخریب شده و مسیرهای تحت کنترل اوکراین برای خروج از شهر (جاده حیات) به منظور تأمین مجدد مهمات، به شدت محدود شده است.

چرِواتی همچنین گفته از آنجا که نیروهای ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروهای روسیه با شبه‌نظامیان در منطقه باخموت حضور دارند.

این ادعا در حالی مطرح شده که یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر گفته است که در صورت عدم دریافت مهمات بیشتر، این گروه مواضع خود در مجاورت باخموت را ترک کرده و از این شهر خارج خواهد شد.

گفته می‌شود پریگوژین در نامه‌ای خطاب به شرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ضرب‌الاجل داده بود تا ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) درباره تامین مهمات و نیرو برای واگنر، تصمیم نهایی خود را بگیرد.

پریگوژین به دفعات نسبت به کمبود مهمات گلایه کرده و دیروز (شنبه) هم گفته بود که ارتش واگنر به‌زودی به عنوان یک تشکیلات از بین خواهد رفت.

فرمانده واگنر در بیانیه‌ای صوتی در کانال تلگرامی خود مدعی شد که این گروه به دلیل کمبود مهمات، تعداد زیادی از نیروهای خود را از دست داده و به گفته وی در صورتی که مهمات بیشتر برای آنها تامین می‌شد، شمار تلفات پنج برابر کمتر می‌بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177627

مهمترین اخبار ایران و جهان: