نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:27

آب مازاد پشت سد نمرود به سمت گرمسار رهاسازی شود

گرمسار- سرپرست فرمانداری گرمسار بابیان اینکه مشکل تامین آب گرمسار از حوزه استان دیگر باید حل شود، گفت: آب مازاد پشت سد نمرود، به سمت گرمسار رهاسازی شود.

رضا خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مردم شهرستان گرمسار مشکلات عدیده ای در حوزه آب کشاورزی و شرب دارند، ابراز داشت: برای رفع یک کارگروه در این حوزه تشکیل شد اما باید پیگیری‌های بیشتری پیرامون تأمین آب مورد نیاز صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه انجام بازدید مشترک از سد نمرود در دستور کار است، افزود: برای ساخت و ساز غیرمجاز باید عزم جدی انجام شود و برخوردهای قانونی پیرامون آن در دست اقدام قرار گیرد.

سرپرست فرماندار گرمسار ضمن بیان اینکه یکی از مشکلات عمده تأمین آب این شهرستان از استان دیگری تولید و مدیریت و برداشت در استان دیگر انجام می‌شود، ابراز داشت: این دلیلی بر عدم پیگیری نیست و قطعاً در صدد دریافت مجوزهای لازم هستیم.

خانی با بیان اینکه در رهاسازی و آزاد سازی آب حتماً می‌بایست مقداری آب در درون سد وجود داشته باشد وگرنه خرابی سد را به دنبال دارد، تصریح کرد: اگر سد آب بیشتری داشت باید کمک کرد تا این آب به سمت گرمسار رها سازی شود.

وی ضمن بیان اینکه مصرف آب شرب در اولویت قرار دارد، افزود: کانال کشی و لوله گذاری مجدد هزینه هنگفتی نیاز دارد و با توجه به تبخیر و هدر رفت آب و برداشت‌های غیر مجاز تنها راهکار کنترل همین برداشت‌ها و استفاده از پساب صنعتی می‌تواند باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178027

مهمترین اخبار ایران و جهان: