نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 14:07

تجهیز شالیزارها تولید برنج مازندران را به ۲ میلیون تن می رساند

ساری- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها می توانیم میزان تولید برنج استان را به دو میلیون تن برسانیم و از واردات جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصورعلی زارعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه اقتصادی و تنفس اقتصادی هستیم، یادآور شد: تبادلات اقتصادی موفق باید با کشورهای منطقه داشته باشیم و این مسئله بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و متأسفانه در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به توسعه مناسبات با کشورهای همسایه توجهی نشده و از آن غفلت شده است.

زارعی با اظهار اینکه نتیجه مذاکرات دولت یازدهم و دوازدهم با غرب نتیجه‌ای نداشته است، تصریح کرد متأسفانه گاهی به لبخند آنها راضی بودیم و دستاورد دیگری نداشته است اما امروز شاهد مذاکرات عزتمندانه از سوی دولت با کشورهای منطقه هستیم که دستاوردهای خوبی نیز در پی داشته است.

وی با عنوان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در مسیر تمدن سازی اسلامی قرار گرفته و به جایگاه والایی رسیده است یادآور شد: تا جامعه اسلامی و تمدن اسلامی کارهای مانده‌ای داریم و باید برای تحقق آن تلاش کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی با مسئولان تفاوتی ندارند و اگر مردم نباشند هیچ منصب و جایگاه وجود نخواهد داشت، تصریح کرد طی این چهار دهه گذشته برغم توطئه و هجمه‌های مختلفی که از سوی دشمنان و آمریکا علیه کشور ما صورت گرفته است و جنگ هشت ساله و هجم‌های زیادی که به راه افتاده است مردم پای انقلاب و نظام اسلامی ایستادگی کردند.

کاهش هزینه های تولید منجر به رشد اقتصادی می شود

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: رشد تولید بی‌تردید منجر به کاهش تورم و مشکلات خواهد شد و باید بتوانیم هزینه‌های تولید را کم کنیم و با این کار مطمئناً قدرت خرید مردم بالا خواهد رفت.

نماینده مردم ساری میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی مناسب رونق تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت و ما می‌توانیم با رفع موانع برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی و تلاش کنیم.

زارعی تاکید کرد: در برنامه‌های اقتصادی استان اگر دولت حمایت کند میزان تولید یک میلیون تومانی برنج را در برنامه پنج ساله هفتم به دو میلیون تومان افزایش خواهیم داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به رهبر معظم انقلاب اسلامی قول می‌دهیم که اگر شرایط مهیا شود می‌توانیم میزان تولید برنج را افزایش دهیم و از واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برنج سالانه کشور جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اظهار اینکه اگر بتوانیم سیاست‌های صادرات و واردات مرکبات را تنظیم و تدوین کنیم تصریح میزان رشد تولید ماه پیش از این خواهد شد و ما به دولت اطمینان می‌دهیم اگر شرایط تولید را پایدار کند میزان تولید مرغ استان به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین با تجهیز و نوسازی ۱۰۰ هزار هکتار از مجموع ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری می‌توانیم به رشد تولید کمک کنیم وبا رشد بهره وری می‌توانیم میزان عملکرد برنج را از یک میلیون تن به دو میلیون تومان افزایش دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133127

مهمترین اخبار ایران و جهان: