نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 12:23

آموزه‌های قرآن باید در زندگی انسان نمود داشته باشد

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قرآن باید در ادارات، بازار، سیاست و تمام ابعاد زندگی انسان نمود واقعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در دیدار با جامعه قرآنی استان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال تکریم های بسیاری در حق بشریت ارزانی داشته و به واسطه این تکریم ها با ما حرف زده و نیز اذن صحبت بندگان با خالق خویش را فراهم کرده که این تکریم ها قرآن و نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به اعجاز آیات الهی در کلام الله مجید اشاره کرد و گفت: در کلمات و ترکیبات قرآن اسراری وجود دارد که نشان می‌دهد ذاتی مقدس این آیات را نازل کرده که اسرار زمین و آسمان در دست اوست و هیچ ضعف و نقصانی در این آیات نمی‌توان یافت.

وی افزود: خداوند در دو جا قاب تصویری از زندگی انسان نمایان می‌کند که یکی جوانی بوده و از طریق بهار طبیعت و زنده شدن موجودات آنرا اثبات می‌کند و دیگری عالم ابدیت، که اگر انسان در این دو مورد تفکر کند به جمال و جلال حضرت حق واقف می‌شود.

آیت الله عاملی بر ضرورت ترویج جلسات تفسیر قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: باید طعم شیرین آموزه‌های قرآن را به آحاد جامعه چشاند و این امر با قرائت زیبا و ترتیل‌های ابداعی منطبق با معانی آیات قرآنی و نیز تفسیر آیات الهی که یقیناً عامل مؤثر در تسخیر قلوب است، محقق می‌شود.

آموزه‌های قرآن باید در زندگی انسان نمود داشته باشد

ضرورت تربیت نسل جوان قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با ابراز خرسندی از تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی در استان، ابراز کرد: وجود نسل جوان و نوجوان قرآنی باعث برکت و عامل استجابت دعا در بین مردم است و باید در توسعه آموزش قرآنی در بین این قشر آینده ساز بیش از پیش برنامه ریزی کرد.

وی تولید و اجرای تواشیح قرآنی به زبان ترکی را از اقدامات مؤثر در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: با اقدامات و نظارت دفتر امام جمعه اردبیل برنامه ریزی برای تولید تواشیح به زبان آذری انجام شده و متولیان امور قرآنی باید در به میدان آوردن نوجوانان مستعد قرآنی در اجرای این اقدام جذاب قرآنی فعال باشند.

آیت الله عاملی با تاکید بر ضرورت ورود آموزه‌های قرآنی در زندگی انسان‌ها افزود: قرآن باید از مساجد خارج شود و وارد بازار، خیابان، ادارات، سیاست، انتخابات و …شود و این امر اراده و عزم ملی می‌خواهد تا بیش از گذشته در تحقق آن برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت تجلیل و تکریم اساتید، مفسیرن و نویسندگان قرآنی تاکید کرد و گفت: باید همانند سایر استان‌ها در استان اردبیل نیز در خصوص پاسخگویی به شبهات از طریق آیات قرآن فعالیت‌های شایسته ای انجام شود.

آموزه‌های قرآن باید در زندگی انسان نمود داشته باشد

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل و با حضور دویست نفر از چهره‌های قرآنی استان اعم از قاریان، حافظان، هنرمندان قرآنی، کاتبان قرآن و.. برگزار شد، تعدادی از قاریان و حافظان به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه مولودخوانی در گرامی داشت سالروز میلاد امام حسن (ع) انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132927

مهمترین اخبار ایران و جهان: