نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 13:13

پژوهش، موتور پیشرفت و توسعه هر کشور است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از پژوهش به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر کشور یاد کرد و گفت: فناوری باید مبتنی با پژوهش باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد نبی‌احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه امروز در مراسم بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه رازی، از پژوهش به‌عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه هر کشور یاد کرد.

وی لازمه ارتقای علم را پژوهش دانست و ادامه داد: فناوری باید مبتنی با پژوهش باشد. پژوهش علم نهان را بیان می‌کند و با تبدیل آن به پدیده و اختراع، در نهایت منجر به تجاری‌سازی و تولید انبوه می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: اگر بخواهیم دنیا برای پژوهش کشور ایران ارزش قائل شود، اول باید شأن و مقامی را از جایگاه علمی دنیا با ارائه مقالات کسب کنیم تا با تبدیل پژوهش به فناوری اثبات کنیم این فناوری ازآن خودمان است و به صورت تدارکی از جایی دیگر نیامده است.

وی با اشاره به برخی از رتبه‌بندی برتر دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های برتر جهان، گفت: دانشگاه رازی در سه حوزه موضوعی؛ مهندسی، علوم فیزیکی و حوزه علوم زیستی در نظام رتبه‌بندی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد.

نبی‌احمدی معرفی سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به‌عنوان سرآمدان علمی و آموزشی کشور در سال ۱۴۰۲؛ قرار گرفتن ۶ نفر از پژوهشگران در جمع پژهشگران پراستناد یک‌درصد برتر جهان و افزایش پژوهشگران پراستناد ۲ درصد از ۱۷ نفر به ۱۹ نفر را از دیگر افتخارات دانشگاه رازی دانست و گفت: وضعیت تولیدات علمی دانشگاه رازی از سال ۲۰۲۱ روندی روبه رشد دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593452

مهمترین اخبار ایران و جهان: