نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 12:10

پرهیزکار: مرمت زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال ۵۰ میلیارد هزینه دارد

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران گفت: مرمت زمین شماره یک این مجموعه ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، داود پرهیزکار درمورد اقدامات جدید برای بهبود زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال، اظهار داشت: با توجه به این که تیم ملی بزرگسالان در اردو بود، زمین شماره ۲ که به شکل مطلوبی نگهداری و استفاده شده را در اختیار داشتیم. در برنامه ما است زمین شماره  یک را برداشت کلی و کشت مجدد کنیم. ۲۲ سال از عمر این زمین گذشته و باید وضعیتش تغییر کند. 

وی افزود: اقدامات اولیه و مکاتبات با حضور زاکانی(شهردار تهران) در مرکز ملی انجام شده اما مراحل اداری زمان‌بر هستند. با ایجاد یک کارگروه فعلا می‌خواهیم بخشی از زمین را احیا و سبز کنیم تا تیم‌های ملی پایه از این استفاده کنند. مشکل اساسی ما بحث آب هست که حل نشده و با توجه به حضور مسئولان و کارشناسان، قرار شده آبیاری گلخانه‌ای و کاورکشی کنیم تا بعد ۵ روز، کاور را جمع کرده و سپس آبیاری کنیم.

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران درمورد اینکه وزیر ورزش اعلام کرده مشکل آب مجموعه آزادی حل شده، تصریح کرد: هنوز آب به مجموعه ما نرسیده و ۳ چاهی که استادیوم آزادی بهره‌برداری می‌کند، تکمیل نشده است. در طول روز فقط چند ساعت آب داریم.

پرهیزکار درپاسخ به این سوال که آیا زمین شماره یک به سیستم زهکشی مجهز شده است، اظهار داشت: این زمین مجهز به زهکشی نیست و زمین شماره ۲ فقط زهکشی و ۶۰ کیلومتر گرمایش دارد.

وی درمورد اینکه مگر قرار نبود برای بهسازی زمین شماره یک از منابع پروژه فوروارد فیفا استفاده شود، گفت: منتظر تعویض کامل زمین هستیم و طرحش به فیفا رفته که منتظر تامین منابع هستیم. حدود ۵۰ میلیارد برای ترمیم زمین و رسیدن به شرایط ایده آل نیاز داریم.

رئیس مرکز ملی فوتبال درمورد آخرین وضعیت پیمانکار بهره‌بردار این زمین، عنوان کرد: منتظر تعویض کامل زمین هستیم و طرحش به فیفا رفته که منتظر تامین منابع هستیم. حدود ۵۰ میلیارد برای همین زمین هزینه شده، کل این مجموعه تا سال ۱۴۰۰، پیمانکار فضای سبز داشته و پس از آن دست ما قرار گرفت. از ۱۰ مهر پیمانکار جدید انتخاب شده که زمین در اختیار آن‌هاست و کارش را انجام می‌دهد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542108

مهمترین اخبار ایران و جهان: