نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 12:02

صنعت آب و برق کردستان آمادگی مقابله با مخاطرات مختلف دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا لهونیان صبح امروز در نخستین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمالغرب کشور که با رویکرد «بارش شدید باران» و «ایجاد سیلاب» برگزار شد، اظهار کرد:  این مانور برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در مناطق ششگانه کشور (منطقه شمال غرب) با حضور نمایندگان از وزارت نیرو، استانداری کردستان و شرکت‌های مادر تخصصی در حال برگزاری است.

وی با تاکید براینکه سناریوی این مانور براساس بارش شدید باران، جاری شدن سیل و آلوده شدن آب های شرب و حریق در مخازن سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، تدوین و در حال اجرا است، گفت: این مانور با پیش‌بینی سیل اجرا می‌شود، اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی و نیروهای از صنعت آب و برق استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان در این مانور مشارکت دارند.

به گفته وی، ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است به نحوی که در مواقع بحرانی و اضطراری از استان‌های معین (شمال غرب کشور) برای همکاری و مهار بحران‌های احتمالی در استان کردستان، استفاده شود.

لهونیان با تاکید براینکه صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد و در این زمینه مشکلی نداریم، افزود: در راستای اجرای صحیح این مانور، هفت کمیته متشکل از کمیته‌های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمان‌هایی همچون: آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 350 نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی در محل کمپ اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج حضور دارند، تصریح کرد: اکیپ‌های عملیاتی رأس ساعت ۷ صبح امروز به محل‌های عملیاتی مانور در مناطق چهار گانه اعزام شدند و پس از استقرار در محل، ساعت ۸ صبح با فرمان ستاد فرماندهی مستقر در شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان مانور شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ساعت ۲ ظهر مانور پایان می‌یابد و نیروهای عملیاتی به محل اولیه خود باز می‌گردند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603496

مهمترین اخبار ایران و جهان: