نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 15:48

مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «میاندار» برگزار می شود

مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «میاندار»، روایت‌هایی از فرمانده بسیجی «حاج محمد طالبی»، از کودکی تا بعد از جنگ به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب «میاندار»، روایت‌هایی از فرمانده بسیجی، «حاج محمد طالبی»، از کودکی تا بعد از جنگ به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و با مشارکت تعدادی از ادارات فرهنگی استان برگزار می‌شود. 

کتاب میاندار، به قلم احمد مصطفایی، روایت‌هایی از فرمانده بسیجی خستگی‌ناپذیر و پرتوان، «حاج محمد طالبی»، از کودکی تا بعد از جنگ است. بسیاری از لحظات شهادت تلخ، مظلومانه و خاطرات تلخ و شیرین و رنج های دوران جراحت همراه با بزنگاه‌های معنوی در کتاب دیده می‌شود و اطلاعات زیادی از شهدا و رزمندگان کرمانشاهی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. 

در جهت بزرگداشت سال‌های دفاع مقدس در کرمانشاه و تکریم رزمندگان به ویژه راوی و به منظور ترویج این کتاب خواندنی، چند نسخه به تعداد کتابخانه‌های عمومی خریداری و توزیع شده است.

مسابقه کتابخوانی به شرح ذیل برگزار خواهد شد.

-ارسال آثار از طریق ثبت‌نام در سایت samakpl.ir یا ارسال به شماره ۰۹۱۲۸۳۲۹۳۹۹ در پیام‌رسان بله و ایتا مهلت ارسال آثار تا ۱۰دی‌ماه

-مسابقه معرفی کتاب براساس شاخص‌های پیوست به روش‌های متنی و تصویری برای دو رده سنی نوجوان و جوان و بزرگسال انجام می‌شود.

- در معرفی متنی استفاده از منابع مجاز است ولی کپی کردن مطالب امتیاز منفی دارد

-معرفی تصویری حداکثر در ۵ دقیقه به دو روش انجام می‌شود: 

۱.ساخت نماهنگ با موسیقی، عکس یا فیلم یا موشن‌گرافی 

۲. معرفی مقابل دوربین فیلمبرداری (در این روش دوربین به صورت افقی باشد همچنین کتاب در دست معرفی کننده باشد)

- جهت تهیه نماهنگ گزیده از آثار رسیده، لازم است ویدیوها از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

-در ویدیوی ارسالی فرد خود را معرفی کند یا نام خود را زیرنویس کند.

همچنین به پنج نفر برگزیده بخش معرفی متنی رده سنی نوجوان (تا متوسطه اول) هر کدام کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی، پنج نفر برگزیده بخش معرفی تصویری رده سنی نوجوان (تا متوسطه اول) هر کدام کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی، پنج نفر برگزیده بخش معرفی متنی رده سنی جوان و بزرگسال هر کدام  کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی، پنج نفر برگزیده بخش معرفی تصویری رده سنی جوان و بزرگسال هر کدام کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی هدیه داده می‌شود. 

برندگان با حضور راوی و نویسنده در مراسم ویژه در سالگرد شهادت سردار سلیمانی تقدیر خواهند شد.

معرفی ناشر و مؤلف، تبیین  موضوع کتاب و اهمیت آن (چرا خواندن این کتاب مهم است؟)، عنوان و خلاصه کتاب و توضیح اجمالی فصول، بیان اهداف کتاب و مهم ترین سؤالاتی که نویسنده کتاب سعی کرده به آن پاسخ دهد، بیان بخش‌ها و جملات مهم کتاب (باذکر دلایل این انتخاب)، بیان گویا و جذاب در ارائه تصویری و قلم گویا و جذاب در معرفی متنی از جمله شاخص‌های معرفی کتاب است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604896

مهمترین اخبار ایران و جهان: