نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 10:09

جلوگیری از قیمت‌گذاری کاذب برای مسکن در سکوهای اینترنتی

وزیر ارتباطات گفت: اخیرا جلسه‌ای را با نمایندگان وزارتخانه‌های صمت و مسکن برگزار کردیم که در آن قرار شد آگهی‌های فروش مسکن که اصالت دارند با تیک منتشر شوند که مشخص شود این آگهی اصالت دارد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد هشدار به پلتفرم هایی که باعث بالارفتن قیمت گذاری در حوزه مسکن شده است، گفت: این پلتفرم‌ها در پوشش اتحادیه‌های هستند که زیر مجموعه وزارت صمت هستند و ما اخیرا جلسه‌ای را با نماینده وزارت صمت و نماینده وزیر مسکن برگزار کردیم و قرار شد آگهی‌هایی که اصالت دارند با تیک منتشر شوند که مشخص شود این آگهی اصالت دارد.

وزیر ارتباطات افزود: قرار شده که پلتفرم ها نظارتشان را بر آگهی گذاری در حوزه مسکن افزایش دهند تا خدایی نکرده آگهی‌های جعلی گذاشته نشود و یا کسی که صاحب ملک نیست آگهی را با هدف بالابردن قیمت درج نکنند.

وی گفت: وظیفه سازمانی در این حوزه نداریم در راستای کمک به این دوستان از منظر کارگروه ویژه اقتصادی دولت جلسه‌ای گذاشتیم و موارد در حال اجرایی شدن است که نمونه اول آن هم آگهی دارای تاییدیه است که چندوقتی است در سکوهای اصلی خرید و فروش در حال اجراست.

سردار علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا چندی پیش گفته بود که « در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد. »

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604496

مهمترین اخبار ایران و جهان: