نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 22:13

اصفهان میزبان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

رئیس سازمان سینمایی کشور از برگزاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با  تلاوت آیات قرآن، پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) و حضورکودکان با حمایل رضوی و پرچم متبرک آستان قدس بر روی سن در حالی آغاز شد که طنین ندای ثنای سلطان طوس فضای سالن را از عطر حریم رضوی متبرک کرد.

مجید زین‌العابدین، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این مراسم گفت: این جشنواره از یک سو با هویت تاریخی اصفهان عجین و آمیخته شده است و از سوی دیگر نام فیلمسازان سینمای اصفهان بر این جشنواره می‌درخشد و این جشنواره فستیوال سینماگران جدید سینمای ایران است.

وی افزود: هنرمندان کوچک و کودکان و نوجوانان در این عرصه با تأسی به بزرگان و هنرمندان سینما راه را برای رسیدن به قله با امید و نشاط طی می‌کنند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان  نیز به عنوان میزبان از زبان مردم شهر از شور و هیجان کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان گفت و افزود: نسل امروز باید به گذشته تاریخی و فرهنگی خود پیوند بخورد و اسطوره‌ها،قهرمانان، سرداران و تاریخ سازان کشور خود را بشناسد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با گذشته و امید به آینده برای نسل نوجوان اظهار داشت: اگر این دو عنصر مهم از یک ملت گرفته شود آن ملت محکوم به فنا است.

شهردار اصفهان ابراز داشت: کودکان و نوجوانان ایران باید نسبت به آینده امید و رویا داشته باشند و با برنامه و امید برای آینده کشور هدف‌گذاری کنند.

وی افزود: اولین پردیس سینمایی کودکان تقدیم به جشنواره بین‌المللی کودکان خواهد شد، همچنین برای سال آینده قصد داریم سرزمین کودک و نوجوان را نیز به همه بچه‌های ایران تقدیم کنیم.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور با اذعان به میزبانی خوب این دوره از جشنواره در اصفهان با هدف اعتلای این جشنواره گفت: اگر به آینده کودکان و نوجوانان علاقمند هستیم باید از امروز به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم چراکه زبان تصویر می‌تواند آینده خوبی را برای آنها بسازد.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره خصوصیات خوب و نقاط مثبت زیادی داشت اظهار داشت: حضور کودکان و نوجوانان با شور و هیجان نوید آینده روشنی را می‌دهد.

خزاعی به راه‌اندازی زنگ سینما در آینده نزدیک در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: بنیاد ملی پویانمایی که در شورای عالی سینما مصوب شده  و از سال آینده شاهد شکل‌گیری این بنیاد پویای نمایی در جشنواره خواهیم بود.

وی با اشاره به استقبال کشورهای خارجی از این دوره از جشنواره، با کودکان مظلوم غزه ابراز همدردی کرد و از مظلومیت و شرایط سخت و بحرانی آنها در حملات رژیم صهیونیستی سخن گفت.

رئیس سازمان سینمایی کشور از تشکیل سه صندوق کودک و نوجوان با هدف حمایت از تولید آثار بهتر در حوزه فیلم خبر داد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۱۴ مهرماه با آیین افتتاحیه در سالن اجلاس اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد و شامگاه پنج شنبه در سالن کوثر به کار خود پایان می‌دهد.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536496

مهمترین اخبار ایران و جهان: