نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 15:02

ظرفیت ۱۵ هزار فرصت شغلی در کارخانه نوآوری البرز

کارخانه نوآوری البرز، ظرفیت ۱۵ هزار فرصت شغلی را در فاز نهایی خود فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌امیر سرکندی، مدیر کارخانه نوآوری استان البرز، در نشست با استاندار و مسؤولین ارشد استان در کارخانه نوآوری، گفت: فلسفه وجودی کارخانه های نوآوری در کشور، کمک به حل مسائل استانی، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و توسعه اشتغال است که بر همین اساس هم کارخانه نوآوری البرز، در فاز نهایی خود، ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی را در دستور کار خود قرار داده است که در فاز نخست این مجموعه یک هزار و پانصد فرصت شغلی فعال شده است.

وی با اعلام فعال شدن چهار پروژه کلان ملی در کارخانه نوآوری البرز، افزود: در فاز یک ، امکان استقرار یکصد شرکت فراهم شده بود که هم اکنون حدود هشتاد شرکت در کارخانه استقرار پیدا کرده اند که ۱۶ شرکت دانش بنیان هستند و بقیه شرکت ها در قالب های شرکت‌های متوسط و کوچک فعالیت می‌کنند، با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته، تبدیل این مجموعه ها به شرکت‌های دانش بنیان نیز در حال انجام است. بیش از ۴۰۰ رویداد عمومی و تخصصی نیز در کارخانه نوآوری البرز برگزار شده و بیش از ۱۲۰ بار شاهد حضور مسؤولین ارشد ملی و استانی در کارخانه نوآوری بوده ایم.

مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: ظرفیت‌ها، امکانات و ویژگی‌هایی خاص استان البرز همچنین طرح‌هایی آماده شده در کارخانه نوآوری البرز، امکان تبدیل این کارخانه به اولین شهر نوآوری کشور را فراهم کرده است که مقدمات آن، در حال اجرایی شدن است.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز در این نشست بر ضرورت پویایی بیشتر این مجموعه برای جذب جوانان خلاق و نوآور استان و ایجاد بسترهای حمایتی از استارت آپ ها تاکید کرد و مهمترین هدف استان را در این بخش ارتقا جایگاه کشوری در حوزه استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان دانست. 

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان مکلف هستند که با نگاهی مثبت نسبت به حمایت دانش بنیان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کنند. به طور قطع برای تامین زیرساخت‌های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان نیز تدابیر لازم اتخاذ می‌شود و برای شکوفایی، خلاقیت و مانایی نخبگان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، رویکرد ویژه استان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات آنها و همچنین جوانان نخبه فعال در این عرصه است.

عبداللهی تاکید کرد: دبیرخانه شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در استان راه اندازی شود و هیات امنای کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان شکل بگیرد و به صورت مستمر تشکیل جلسه دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546452

مهمترین اخبار ایران و جهان: