نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 11:23

اعزام 300 دانش‌آموز دختر سمنانی به اردوی راهیان نور

نخستین گروه از دانش‌آموزان دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نخستین گروه از دانش‌آموزان دختر مدارس سمنان در قالب اردوی راهیان نور، صبح امروز با بدرقه فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان، معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در حاشیه این مراسم با تأکید بر تقویت بنیان‌های دینی و فرهنگی و اثرگذاری تربیت بصری اظهار کرد: اردوی دانش‌آموزی راهیان نور، بزرگ‌ترین اقدام فرهنگی نظام تعلیم و تربیت برابر تهاجم فرهنگی دشمن بوده و سمنان از استان‌های پیشتاز در امر اعزام دانش‌آموزان است.

وی افزود: ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از طریق این اردو به دانش‌آموزان انتقال داده می‌شود و تأثیر مطلوبی بر نسل نوجوان دارد.

وزیری با بیان اینکه رمز پایندگی و بالندگی جمهوری اسلامی، شهادت بوده و معتقدیم که شهادت از ولایت منشعب می‌شود، گفت: 300 دانش‌آموز دختر مدارس شهرستان سمنان به‌منظور ترویج روحیه ایثار و شهادت، بزرگداشت مقام شهدا و رزمندگان، تحکیم پیوند جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و جهاد تبیین از مقبره شهدای گمنام مصلای امام خمینی (ره) به‌عنوان نخستین کاروان این استان با ناوگان جاده‌ای به سرزمین نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

علی خالقیان، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه سمنان نیز اظهار کرد: برای اعزام بیش از 2 هزار دانش‌آموز پسر و دختر مقاطع مختلف تحصیلی استان به اردوهای معنوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بازدید از یادمان‌های جنوب غرب کشور مانند هویزه، شلمچه و... از برنامه‌های راهیان نور سال جاری برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589308

مهمترین اخبار ایران و جهان: