نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 17:12

روایت معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد زنجان از قصورات خانه مطبوعات

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق اساسنامه قصورات زیادی از سوی خانه مطبوعات صورت گرفته است، گفت: برای مثال طبق قانون با بازنشسته شدن افراد عضویت آنها ملغی می‌شد، در حالی که این اتفاق در خانه رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرانه حیدری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیات مدیره خانه مطبوعات موظف بوده بر اساس اساسنامه اعضا را پالایش کرده و مجمع عمومی تشکیل دهند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: حتی از طرف خانه مطبوعات کشوری نامه‌ای مبنی بر پالایش اعضا ارسال شده است، اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: پس از قصوری که صورت گرفته خود اداره کل راسا یک نامه مبنی بر پالایش اعضا و برگزاری انتخابات به خانه مطبوعات ارسال کرده است، ولی تا امروز جوابی از خانه مطبوعات نگرفته‌ایم.
حیدری با اشاره به اینکه طبق اساسنامه قصورات زیادی از سوی خانه مطبوعات صورت گرفته است، گفت: برای مثال طبق قانون با بازنشسته شدن افراد عضویت آنها ملغی می‌شد، در حالی که این اتفاق در خانه رخ نداده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در این سه سال باید کسانی که شرایطشان به هر نحوی تغییر کرده بود از هیات مدیره حذف می‌شدند، اما این اتفاق رخ نداده است.
وی افزود: قصورات رخ داده در خانه مطبوعات حتی به انتخابات قبلی مربوط است، چون شخصی که در این عرصه نبوده در انتخابات شرکت کرده و رای داده است.
حیدری در ارتباط با حذف اعضای خانه مطبوعات نیز گفت: ارشاد آمادگی بررسی پرونده‌ها را به صورت شخصی دارد، اما آنچه مسلم است هیچ چیزی خارج از بندهای اساسنامه رخ نداده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر سایت خانه برای ویرایش پرونده باز است و از اعضا درخواست داریم نسبت به بروزسانی مدارک خود اقدام کنند؛ البته تاکید می‌کنیم که از بارگذاری دفترچه بیمه و مدارک غیرمرتبط خودداری کنند و دقیقا آن چیزی که اساسنامه خواسته را بارگذاری کنند.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613508

مهمترین اخبار ایران و جهان: