نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 12:52

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی درباره قوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای، هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی؛ از فردا ۱۴۰۲/۰۷/۲۸  استان به تدریج از نواحی غربی و شمال غرب تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، پیامد این موضوع افزایش ابرناکی و از بعدازظهر فردا ۱۴۰۲/۰۷/۲۸ تا شنبه هفته آینده استقرار هسته بارشی سیستم باعث وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در سطح استان خواهد شد که بیشترین حجم بارش در شمال غرب و نوار شمالی استان حادث می‌گردد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: ضمنا با فعالیت این سامانه بر شدت وزش باد در استان بویژه نیمه شرقی افزوده خواهد شد که همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وقوع بارش های رگباری در نواحی مستعد توام با رعدوبرق و وزش باد شدید، افزایش موقتی شدت وزش باد در برخی از نقاط توام با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید ( بویژه نیمه شرقی استان)، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای حداکثر طی فعالیت این سامانه همراه با تشکیل مه و کاهش دید بویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان، احتمال ایجاد روان آب بدلیل رگباری بودن بارش‌ها در ناحیه شمالی استان و کاهش کیفیت هوا بدلیل وزش باد شدید و گردوخاک در نیمه شرقی و برخی از نواحی مرکزی استان از موارد ذکر شده در این اطلاعیه است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است شهروندان از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543396

مهمترین اخبار ایران و جهان: