نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 00:02

«دولت سیزدهم» مردمی و از جنس مردم است

استاندار خراسان جنوبی، دولت سیزدهم را دولت مردمی و از جنس مردم دانست و گفت: حضور رئیس جمهور و وزرا، استانداران و مسئولان در بین مردم و گفتگوی بی واسطه با آنان نشان از مردمی بودن دولت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز (3 آذرماه) در شورای اداری شهرستان درمیان در بخش میاندشت با بیان اینکه دشمن هرگاه می خواهد به کشور ضربه ای وارد کند، از طریق کوچک نشان دادن خدمات نظام و انقلاب و در مقابل بزرگنمایی مشکلات وارد می شود، اظهار داشت: حیله دشمن است که اقدامات بزرگ و خدمات صورت گرفته دولت را سیاه‌نمایی و کوچک نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوب زیادی طی دو سال گذشته در کشور افتاده که برخی از این‌ها برای مردم ملموس است و اثرات برخی در آینده احساس خواهد شد، گفت: خدمات زیادی در حوزه های آب، راه آهن، جاده، مسکن و شهرسازی و مدرسه سازی و... در دولت سیزدهم در کشور انجام گرفته و در حال انجام است. 

استاندار خراسان جنوبی، دولت سیزدهم را دولت مردمی و از جنس مردم دانست و گفت: حضور رئیس جمهور و وزرا، استانداران و مسئولان در بین مردم و گفتگوی بی واسطه با آنان نشان از مردمی بودن دولت دارد.

قناعت تأکید کرد: هدف گذاری دولت در خدمت به مردم به سمت ایده آل هاست اما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم و باید با کار و تلاش، خودمان را به نقطه ایده آل نزدیک کنیم.

وی گفت: راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان از درخواست های امام جمعه و مردم این شهرستان در سفر اخیر رئیس جمهور (شهریورماه) بود که روز بعد از سفر، جلسه ای گذاشتیم و پیگیری های لازم صورت گرفت و می گیرد تا در آینده نزدیک شاهد راه اندازی کارخانه قند باشیم. 

به گفته وی؛ مردم شهرستان درمیان راه اندازی مجدد کارخانه قند را غیرممکن می دانستند اما با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی قند قهستان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سایر شهرستان های استان نیز مردم درخواست انجام یک سری پروژه ها و طرح هایی را داشتند که می گفتند چنانچه این طرح در چهار سال دولت سیزدهم صورت گیرد، برای آن شهرستان کفایت می کند، اما دولت سیزدهم در کمتر از دو سال برخی از طرح ها را به سرانجام رساند و برخی دیگر در حال انجام است.

قناعت با اشاره به اینکه هدف گذاری سفرهای شهرستانی، انجام پروژه های اولویت دار برای مردم است، گفت: بیشتر درخواست هایی که توسط فرماندار درمیان برای بخش میاندشت مطرح شد، زیرساختی و عمرانی است. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سفر به بخش ها آغاز شده و تلاش می شود تا موضوعات کلیدی بخش‌ها را به سرانجام برسانیم، گفت: جمعه هر هفته به یکی از بخش های استان سفر خواهیم داشت و موضوعات مختلف را بررسی خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقویت و نصب ترانس دوم پست توزیع اسدیه در دستور کار شرکت برق استان است، گفت: اتفاقات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرستان درمیان در حال انجام است.

قناعت با اشاره به مصوبات شورای اداری شهرستان درمیان در بخش میاندشت، گفت: بنیاد مسکن نسبت به اجرای آسفالت معابر روستاهای سطح بخش میاندشت به میزان ۲۲ هزار متر مربع شامل روستاهای بورنگ، آسویچ، منصور آباد، گسک و مسک در سال ۱۴۰۲ اقدام کند که قیر این طرح را بنیاد مسکن تأمین خواهد کرد و هزینه اجرای آن از محل مصوبات سفر از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهد بود.

وی افزود: در راستای کمک به کاهش هدررفت آب در مناطق روستایی سطح بخش، مقرر شد ۸ میلیارد تومان به منظور اصلاح ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع آب مجتمع آبرسانی فخرود و تجهیز چاه آب این مجتمع از محل اعتبارات استانی یا اعتبارات محرومیت زدایی به شرکت آبفای استان اختصاص پیدا کند.

به گفته وی؛ برای اجرای عملیات اتصال شبکه آبرسانی روستای فضل آباد بخش میاندشت مجتمع آبرسانی کلاته ملا مقرر شد مبلغ یک میلیارد تومان از محل منابع استانی به شرکت آبفای استان اختصاص پیدا کند و تأمین لوله و اجرای طرح بر عهده شرکت آب و فاضلاب استان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور تکمیل زیرسازی و آسفالت محور روستای بورنگ به محمدیه به طول ۴ کیلومتر مقرر شد  ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی یا محرومیت زدایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اختصاص پیدا کند، گفت: جهت اجرای عملیات روشنایی محور ارتباطی اسدیه به بیرجند به طول ۵۰۰ متر داخل محدوده روستای گسک مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به اداره کل راهداری استان اختصاص پیداکند.

قناعت با اشاره به اینکه به منظور تکمیل پل ورودی روستای خلف بخش میاندشت نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی به اداره کل راهداری استان اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای فنس کشی زمین چمن مصنوعی مناطق روستایی بخش میاندشت از محل اعتبارات استانی به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور احداث زمین چمن مصنوعی روستاهای گسک، مسک و خلف از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌ جمهور به استان به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص می یابد، گفت: در راستای تأمین آب مورد نیاز مجتمع دامپروری بورنگ هم مبلغ دو نیم میلیارد تومان از محل منابع استانی و ۴ میلیارد تومان از محل سفر دوم رئیس جمهور به منظور تکمیل خط انتقال چاه آب شرب به مخزن مجتمع دامپروری بورنگ به طول 9 کیلومتر به اداره کل جهاد کشاورزی استان اختصاص پیدا می کند.

به گفته وی؛ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغ یک میلیارد تومان جهت تکمیل گلزار شهدای بخش میاندشت پیش بینی خواهد شد. 

استاندار، اعتبارات پیش بینی شده برای سفر به میاندشت را ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع ملی و سفر پیش بینی و تأمین خواهد شد.

شایان ذکر است؛ تسریع در پروژه آبرسانی روستاهای نوزاد و خونیک باز و پیگیری برای تأمین اعتبارت مورد نیاز طرح توسط شرکت آبفا، تسریع در اجرای پروژه پل زیرگذر روستای منصور آباد، احیا و مرمت قنوات ۸ روستای بخش میاندشت توسط اداره کل جهاد کشاورزی و همچنین پیگیری برای راه اندازی پلیس راه در شهرستان درمیان از تأکیدات استاندار خراسان جنوبی در این جلسه بود.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583408

مهمترین اخبار ایران و جهان: