نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 23:28

ارائه مشاوره رایگان حقوقی به 500 نفر توسط گروه‌های جهادی قم+ تصاویر

جانشین سازمان بسیج حقوقدانان قم گفت: جهادگران بسیج حقوقدانان به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج با برپایی میزهای مشاوره حقوقی رایگان در مصلی قدس، به بیش از ۵۰۰ نفر از همشهریان قمی خدمت‌رسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح الله عیسی آبادی عصر امروز در حاشیه برگزاری میزهای مشاوره حقوقی رایگان گروه‌های جهادی بسیج حقوقدانان گفت: سازمان بسیج حقوقدانان یک پایگاه علمی است که در عرصه‌های مختلف از قبیل ارائه مشاوره حقوقی به شهروندان در اماکن مقدسه مانند مصلی قدس، پایگاه‌های بسیج و مساجد اقدامات حقوقی را به صورت رایگان انجام می دهند.

وی افزود: گروه‌های جهادی بسیج حقوقدانان در یک سال اخیر بیش از ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرده و ۷۰۰۰ بسته معیشتی نیز تهیه و به صورت مستمر با کمک خواهران و برادران حقوقدان بین خانواده‌های کم برخوردار توزیع کرده است.

جانشین سازمان بسیج حقوقدانان قم مطرح کرد: اقدامات اساسی سازمان بسیج حقوقدانان در یک موضوع خاص خلاصه نمی‌شود، همچنین این سازمان با کمک و تلاش بی‌وقفه مرکز وکلای حقوقدانان در راستای احیای حقوق عامه و شکایات استکبار جهانی امریکا و رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهد.

وی در مورد فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان گفت: ما در قالب ۱۲ گروه جهادی متشکل از خواهر و برادر مشاوره رایگان حقوقی را در مناطق کم برخوردار استان انجام می‌دهیم و مشکلات حقوقی مردم که در زمینه‌های مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را پیگیری می‌کنیم.

 عیسی آبادی ادامه داد: کمک رسانی رایگان و آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق خود از مهمترین اهداف گروه‌های جهادی بسیج حقوقدانان قم است؛ امروز نیز در مصلی قدس ۱۰ نفر از قاضی‌های بازنشسته و وکلای پایه یک دادگستری حضور یافتند و به بیش از 500 نفر مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی به برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: مشاوران ما در خصوص مسائل حقوقی، کیفری، ملکی، خانواده، وصول مطالبات، قرارداد و...  به مردم مشاوره صحیح می‌دهند تا از خطرات این‌گونه مسائل آگاه باشند و این خدمت‌رسانی‌ها در هفته بسیج پررنگ‌تر دنبال می‌شود.

پایان پیام/ 78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583396

مهمترین اخبار ایران و جهان: