نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 13:59

بختیاری: 100 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد تا پایان سال خودکفا می‌شوند

رئیس کمیته امداد کشور گفت: تا پایان امسال بیش از 100 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد توانمندسازی و خودکفا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در جشن اشتغال و خودکفایی 3هزار مددجوی کردستانی که در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، به نقش مهم این نهاد مردمی در پیشبرد اهداف نظام گریزی زد و گفت: بسیج از اول تشکیل تاکنون نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته است.

وی همچنین با تقدیر از حضور باشکوه مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت، گفت: به عنوان خادم کوچک وظیفه خود می‌دانم از این همه وفاداری و ولایتمداری مردم شهیدپرور کردستان تقدیر کنم.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه به موضوع فلسطین و هجمه‌های اسرائیل کودک‌کش به سرکردگی امریکا هم گریزی زد و عنوان کرد: آنچه امروز اسرائیل کودک‌کش در فلسطین و غزه بر سر مردم مظلوم، مسلمان و بی‌گناه آورده دل جهان را به درد آورده است.

بختیاری عنوان کرد: اسرائیل با جنایاتی که در غزه انجام داده است روی خیلی از خون‌آشامان و خونریزان را که در طول تاریخ وجود داشته‌اند سفید کرده است.

وی با بیان اینکه جشن امروز جشن خودکفایی 3 هزار نفری خانواده مددجویان کردستان است، افزود: امروز کسانی در این مجلس حضور دارند که نه تنها خود به خودکفایی رسیده‌اند بلکه افراد دیگری را هم به توانمندی رسانده اند که جای تقدیر دارد.

وی اذعان کرد: امروز به عنوان یک طرح قابل قبول وعملی راهبران شغلی در سطح کشور در حوزه اشتغالزایی فعالیت و بسیار موفق عمل کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: یکی از روش‌های موفق در ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان اجرای طرح راهبران شغلی است که بسیار موفق جواب داده است.

وی افزود: تامین شرایط و امکانات کافی برای همه به منظور رسیدن به اشتغال و توانمندسازی آنان از دستورات دین و اصل مهم در قانون اساسی و وظیفه و رسالت اصلی کمیته امداد است.

بختیاری خاطرنشان کرد: خودکفایی خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، آموزش، پرداخت تسهیلات و غیره امروز از اولویت‌های مهم کمیته امداد در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه کاری اشتغال در دولت فعلی مصوب شد بر اساس تجربه و اعتمادی که مردم و مسوولان به کمیته امداد دارند کمیته امداد سالانه 500 هزار اشتغال ایجاد کند و به این نهاد اجازه داده شد 50 درصد از اشتغال را برای افراد غیرمددجو اختصاص داده شود.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال بیش از  100 هزار خانوار زیرپوشش این نهاد توانمندسازی و خودکفا خواهند شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون 58 هزار خانوار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در سطح کشور خودکفا شده‌اند و تا پایان سال نیز 42 هزار خانوار دیگر به جمع خودکفایان این نهاد اضافه خواهند شد.

وی اضافه کرد: از تلاش و همراهی دستگاه های مختلف به ویژه بانک‌ها که نقش مهمی در اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان زیرپوشش این نهاد داشته‌اند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582152

مهمترین اخبار ایران و جهان: