نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 14:58

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس: مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر خود را در قبال مسأله فلسطین به خواب زده‌اند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مجامع بین‌المللی که مدعی تلاش برای حمایت از حقوق بشر هستند خود را در قبال مسأله فلسطین به خواب زده‌اند، گفت: جبهه کشورهای اسلامی می‌توانند با اتحاد اقدامات بزرگی انجام دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه مرتضی محمودوند و سیداحمد آوائی دیگر اعضای این کمیسیون که به بغداد سفر کرده بود، با «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار به فجایع انسانی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود اشاره کرد و گفت: برخی از بدخواهان چنین القا می‌کنند که حماس و جریان مقاومت شروع‌کننده ماجرا بوده‌اند، در حالی‌که در این زمینه نیازمند جهاد تبیین هستیم، زیرا عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، پاسخی به جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین به خصوص به دلیل محاصره بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجامع بین‌المللی که مدعی تلاش برای حمایت از حقوق بشر هستند خود را در قبال مسأله فلسطین به خواب زده‌اند، بیان کرد: جبهه کشورهای اسلامی می‌توانند با اتحاد اقدامات بزرگی انجام دهند و رژیم صهیونیستی باید بداند اگر این جنایت جنگی متوقف نشود، ممکن است جبهه‌های دیگری نیز باز شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه اکنون باید فکری برای نجات مردم فلسطین کرد، گفت: تاکنون رژیم صهیونیستی بدون توجه به ارزش‌های انسانی در حال استمرار جنایات جنگی خود در قبال فلسطین به ویژه مردم غزه است که باید هرچه زودتر با استفاده از همه ظرفیت‌ها این اقدامات را متوقف کرد.

العامری: وجدان‌های بیدار با دیدن فجایع فلسطین متألم می‌شوند

هادی العامری نیز در ابتدای این دیدار شرایط موجود در غزه را دردناک توصیف کرد و گفت: وجدان‌های بیدار با دیدن فجایعی که در فلسطین به ویژه غزه رخ می‌دهد، متألم می‌شوند، اما وجدان‌هایی که در خواب هستند سکوت می‌کنند.

رئیس سازمان بدر عراق ضمن تحسین موضع‌گیری نخست‌وزیر این کشور در قاهره و مسکو، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و عراق در این زمینه به خوبی موضع‌گیری کردند و در عراق نیز تظاهرات حمایتی مردم از غزه و فلسطین در تمامی استان‌ها باشکوه برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551996

مهمترین اخبار ایران و جهان: