نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 16:19

جذب و اشتغال تحصیلکردگان شرط تخصیص اعتبار شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: به دنبال اشتغال تحصیل کردگان هستیم و دستگاه هایی که بتوانند در این حوزه خوب عمل کنند، در اولویت تخصیص سهم اعتبارات قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان تعهد آذربایجان شرقی در ایجاد اشتغال ۴۷ هزار و ۱۶۵مورد بوده که از این میزان ۴۱ هزار و ۵۸۰ مورد در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی گفت: میزان تحقق تعهد اشتغال در آذربایجان شرقی ۹۳ درصد است که از میانگین کشوری که ۷۸ درصد است بالاتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به جذب و اشتغال تحصیل کردگان تاکید کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد منابع تسهیلات اشتغال در حوزه ای هزینه شده که اشتغال استان را تهدید می کند.

وی افزود: ما به دنبال اشتغال تحصیلکردگان هستیم و دستگاه هایی که بتوانند در حوزه جذب و اشتغال فارغ التحصیلان لیسانس و بالاتر خوب عمل کنند، در اولویت تخصیص سهم اعتبارات قرار خواهند گرفت.

کلامی با تاکید بر شناخت بازار کار گفت: متولیان ایجاد اشتغال ضروری است بازار را مطالعه کرده و ضمن احصاء مشاغل مورد نیاز، آموزش ها را به این سمت معطوف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی به افزایش سهم بانوان در مشارکت اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: در سال گذشته سهم بانون در مشارکت اقتصادی استان ۱۵ درصد بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده این میزان را تا پایان سال جاری به ۲۰ درصد خواهیم رساند.

پایان پیام/۶۰۰۰۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586408

مهمترین اخبار ایران و جهان: