نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 09:50

واژه‌ها بیگانه از تبلیغات محیطی حذف می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: واژه‌ها و کلمات بیگانه از تبلیغات محیطی حذف می‌شود.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: طی جلساتی که پیرامون ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر حذف کلمات لاتین از تبلیغات محیطی برگزار شد، اکران تبلیغات با محتوای زبان بیگانه رصد و جمع آوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این امر ر راستای جلوگیری از اشاعه فرهنگ انجام می‌شود، اضافه کرد: شهرداری‌ها، کانون‌های فرهنگی، کانون‌های تبلیغاتی و... مکلف هستند در این راستا همکاری همه جانبه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز یادآور شد: بر این اساس تمامی شهرداران ملزم هستند ضمن نظارت بر تحقق این مهم در تبلیغات شهری محدوده خدمات شهری خود از نصب هرگونه تابلوهای تبلیغی که معرفی به زبان بیگانه دارد، خودداری کنند. 

وی با بیان اینکه استفاده از کلمات غیرفارسی در تابلوی ساختمان‌ها ممنوع است، بیان کرد: فقط برخی از مکان‌های توریست‌پذیر، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و تعدادی از مراکز در این رابطه استثناء هستند، آن هم با این شرط که در کنار زبان فارسی که بخش عمده تابلو را در برگرفته، از زبان لاتین استفاده شود.

به گفته جابری انصاری این مصوبه کلیه تبلیغات محیطی شامل تابلوهای تبلیغاتی، عرشه پل‌ها، ایستگاه‌ها، ناوگان حمل و نقل شهری مانند اتوبوس و مترو، فرودگاه‌ها، تابلو سر در مغازه‌ها و اماکن تجاری را در بر می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580708

مهمترین اخبار ایران و جهان: